Egyre több, népszerű szolgáltatásban tűnik fel a mesterséges intelligencia, és úgy tűnik, az IKEA sem marad ki a sorból. A svéd bútorcég a világ több pontján is bevezette már a Billie nevű, ügyfélszolgálati feladatokat ellátó mesterséges intelligenciáját, ami hamarosan még több ember feladatát veheti át – írja a Reuters.
Az elmúlt két évben az ügyfelek call centerbe érkező kérdéseinek 47 százalékát kezelte a robot, mellyel egy időben a korábban telefonközpontban dolgozó embereket átképezte az óriásvállalat. Az IKEA munkaügyeit kommunikáló Ingka csoport szerint 2021 óta 8500 ilyen dolgozót képeztek át lakberendezési tanácsadóvá, amely munkakörre egyre nagyobb a kereslet.
A fizetős felületen a cég tanácsadóival konzultálhatunk videochaten keresztül, mely során terméklistát, alaprajzot és 3D-s látványtervet is kérhetünk, hogy még jobban átlássuk, miként változhat meg a lakásunk a felújítás után. A cég közlése szerint az MI terjeszkedése nem fogja munkahelyek megszűnését eredményezni.