Tech

Betiltották a rövid távú repülést Franciaországban

NurPhoto / Getty Images
NurPhoto / Getty Images

Franciaországban május 23-án hivatalosan is hatályba lépett a rövid távú belföldi repülőjáratokra vonatkozó tilalom. A kormányrendelet értelmében minden olyan út esetében, amelyet vonattal két és fél óránál rövidebb idő alatt lehet megtenni, alternatív utazási módot kell választania az utasoknak – írja az Euronews.

A törvény a párizsi Orly repülőtér, illetve a regionális csomópontok, így Nantes, Lyon és Bordeaux közötti légi közlekedési utakat tiltja be. A kritikusok szerint azonban előremutatóbb döntés lett volna, ha két és fél óra helyett három órában határozzák meg a helyettesítő utazás hosszát, így ugyanis a Marseille-be tartó belföldi járatokat is be lehetett volna tiltani.

A törvényhozók jelezték, a vasúti szolgáltatások javulásával további útvonalakat lehet felvenni majd a listára, például a párizsi Charles de Gaulle reptér és Lyon, valamint Rennes, Lyon és Marseille közötti útvonalakat is.

Az új törvény előírja, hogy az adott útvonalon közlekedő vonatjáratoknak elég gyakorinak, pontosnak és megfelelően összekötöttnek kell lenniük ahhoz, hogy kielégítsék a törvény keretét. Ezen felül az utasoknak képesnek kell lenniük arra, hogy az oda- és visszautazást ugyanazon a napon megtegyék, azt követően, hogy nyolc órát a célállomáson töltöttek.

Betiltják a magánrepülőgépek használatát?

A nyugat-európai ország ígéretei szerint a rövid magánrepüléseket is szigorúan korlátozza majd. Clément Beaune közlekedési miniszter szerint ugyanis az ország nem tűrheti tovább, hogy a szupergazdagok magángépekkel repkedjenek, miközben a lakosság folyamatos spórolásra kényszerül az energiaválság és az éghajlatváltozás kezelése érdekében.

Ennek ellenére szinte biztos, hogy nem fogják teljesen betiltani a magánrepülőgépek használatát. Az Euronews szerint leginkább arra lehet számítani, hogy megnövelt adókat és kisebb korlátozásokat vezetnek majd be. A vállalatokat pedig nagy valószínűséggel arra fogják kötelezni, hogy a nagyobb átláthatóság érdekében közzétegyék a céges gépek használatának részleteit.

Franciaország nem véletlenül igyekszik megfékezni a légi közlekedés benzinfaló korszakát, ugyanis ahogy azt korábbi cikkünkben megírtuk, 2022-ben 84 885 magánrepülőgép szállt fel az országból, amellyel az Egyesült Királyság után a második helyen állnak a nem túl hízelgő listán. A Greenpeace idén közzétett jelentése szerint Franciaországban volt a második legmagasabb a magánrepülőgépek kibocsátása is, 383 ezer tonna szén-dioxid kibocsátással.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik