Tech

Reklámok lephetik el a jövő keresőjét

Jakub Porzycki / NurPhoto via AFP
Jakub Porzycki / NurPhoto via AFP

Az internetes keresőkbe épített chatbotok megjelenésével felmerült a kérdés, miképpen fogják a nagyvállalatok beépíteni ezekbe a szoftverekbe a profitjuk jelentős részét jelentő reklámokat. A Microsoft alig pár héttel azután, hogy mindenki számára elérhetővé tette a Bingbe a GPT-4-et jelezte, hogy már fontolgatják a reklámok elhelyezését a program válaszaiban – írja a TechCrunch.

A Microsoft több mint 7500 partnercég hirdetési igényeire kell, hogy megoldást találjon, az első beszámolók szerint pedig egyelőre két lehetőség vetődött fel. Egyrészt lehetséges, hogy a válaszokba linkeket helyeznének, amelyek az adott márka promóciós oldalára vinné a felhasználót. Másrészt viszont a hagyományos válaszokat tartalmazó ablak mellett is megjelenhet majd a reklámokkal teli, lebegő felület.

A technológiai óriás tehát minden bizonnyal valódi versenybe kezdhet a Google-lel. Sokak szerint azonban nem most kezdődhet csak meg a reklámokkal teli Binges keresés, ugyanis egyes fiókokhoz már az induláskor is társították reklámopciókat.

A probléma ezzel az, hogy a jelenlegi hirdetésblokkolókkal lehetetlen kiszűrni a reklámokkal teli válaszokat, és egyre több rejtett hirdetésre bukkanhatunk a böngészés során. A lap szerint ennek következtében nem lenne meglepő, ha a hagyományos, reklámokkal teli keresőnek hamarosan fizetős változata is lenne, cserébe kevesebb vagy egyenesen reklámmentes válaszokat generálhatna a program.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik