Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságoknak sikerült elérnie, hogy a WhatsApp a jövőben átláthatóbban tájékoztassa felhasználóit a szerződésmódosulásokról és tiszteletben tartsa döntéseiket – írja az MTI a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye alapján.
A megegyezés alapján a Meta tulajdonában lévő cég a jövőben átláthatóbban tájékoztatja a felhasználókat arról, hogy milyen változtatásokat kíván végrehajtani szerződéseikben, ezek pedig hogyan érinthetik jogaikat és a szolgáltatás használatát. A frissített általános szerződési feltételek elutasításának és elfogadásának lehetőségét egyformán jelenítik majd meg, ha pedig határozott a felhasználó, nem fog újra megjelenni az üzenet.
Az európai fogyasztóvédelmi hatóságok nemrégiben lefolytattak egy 25 országra kiterjedő gyorsvizsgálatot is. Ennek alapján a kereskedők több mint harmada manipulálja a fogyasztókat észrevétlen, úgynevezett sötét mintázatú módszerekkel az online térben, így például megnehezíti a felhasználók számára a leiratkozást. A GVH itthon is fel fog lépni a vásárlói döntések rejtett torzítása ellen, jelezték.