Tech

Megtorpedózták a Microsoft 69 milliárdos gigaüzletét

Hakan Nural / ANADOLU AGENCY via AFP
Hakan Nural / ANADOLU AGENCY via AFP

Több mint egy éve már, hogy a Microsoft bejelentette, hogy közel 69 milliárd dollárért (22 ezer milliárd forintért) megvásárolja az Activision Blizzardot, ami olyan népszerű játékok kiadója, mint a Call of Duty, vagy épp a World of Warcraft. Az eltelt időben viszont számos ország versenypiaci felügyelete vizsgálni kezdte az akvizíciót, melynek következtében egyre kevésbé valószínű, hogy a techóriás megkaparinthatja a vállalatot.

A brit versenypiaci hatóság (CMA) még szeptemberben indított vizsgálatot, most szerdán pedig a vizsgálat nyomán kijelentették, hogy a felvásárlás gyengítené a Microsoft Xbox és a Sony PlayStation konzoljai közötti globális versenyt. Mint azt az indoklásban leírják, a Microsoftnak ezután lehetősége lenne korlátozni a hozzáférést az Activision játékaihoz, ami ártana a játékosoknak – írja a Guardian.

A feladatunk az, hogy biztosítsuk a brit játékos számára, hogy ne kerüljenek olyan globális ügyletek kereszttüzébe, amelyek károsíthatják a versenyt, és akár magasabb árakat, kisebb választékot és kevesebb innovációt eredményezhetnek. Márpedig itt ennek a veszélye áll fenn

– jelentette ki Martin Coleman, a vizsgálatot végző független szakértői testület elnöke.

A Microsoft alelnöke, Rima Alaily nem sokkal az ítélet után jelezte, hogy vállalata elkötelezett amellett, hogy hatékony megoldásokat kínáljon a CMA aggályainak kezelésére. Ennek értelmében a Microsoft továbbra is garantálja, hogy amennyiben az üzlet megvalósulhat, a Sony, a Nintendo, a Steam és mások számára 100 százalékig egyenlő hozzáférést biztosít legnépszerűbb játékához, a Call of Duty-hoz – írja a Games Radar.

A Microsoft szerint minimum tíz évig garantálná, hogy a játék minősége, játszhatósága, ára, illetve extra tartalmai minden platform felhasználójának elérhető lenne. A brit versenyhatóság végleges jelentése április 26-án lát majd napvilágot.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik