2022-ben kevesebb mint 1,2 milliárd telefont szállítottak le világszerte, ez 11 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, ami azt jelenti, hogy a tavalyi volt az elmúlt évtized egyik legrosszabban teljesítő éve a mobilpiacon – írja a HWSW a Canalys elemzőcég éves jelentésére hivatkozva.
A legnagyobb esést az utolsó, a felsőkategóriás készülékek által hajtott negyedik negyedévben produkálta a piac, 17 százalékkal elmaradva 2021 hasonló időszakához képest, de az első három negyedévben is megfigyelhető volt a visszaesés az alsó és középkategóriás mobilok terén.
Érdekesség, hogy a nem túl rózsás eredmények ellenére az Apple-nek sikerült jól kijönnie a helyzetből: a negyedik negyedévben a vállalat egyrészt vezető lett a leszállított készülékek számát illetően, másrészt 25 százalékra növelte a piaci részesedését – erre korábban még nem volt példa. A második helyen a Samsung végzett 20 százalékkal (ugyanakkor az egész évre vonatkozóan továbbra is a dél-koreaiaké az elsőbbség), a Xiaomi pedig a harmadik helyet szerezte meg, igaz, a kínai cég piaci részesedése 11 százalékra olvadt a negyedik negyedévben.