Tech

Megérkezett a Google kihívója, a Neeva

Marjai János / 24.hu
Marjai János / 24.hu

A GDPR-érába lépve egyre több, adatvédelemre fókuszáló riválisa jelenik meg a Google-nek a keresők piacán. A DuckDuckGo sikerét látván hasonló koncepcióval állt elő a Google korábbi, reklámokkal foglalkozó divíziójának vezetője, Sridhar Ramaswamy is. A szakember Neeva névre keresztelt, saját fejlesztésű keresője tavaly az Egyesült Államokban, idén októberben pedig Európában is elérhetővé vált.

A máris millió közeli felhasználóval rendelkező Neeva olyan keresőnek hirdeti magát, amely a Google-lel szemben nem készít profilt felhasználóiról, így azok adati sem kerülnek ismeretlen hirdetők kezei közé. A keresőmotor olyannyira nem épít a reklámokra, hogy az oldal maga teljesen hirdetésmentes. Mivel a modern korban semmi nincs ingyen — a Google-nek az adatainkkal fizetünk —, felmerül a kérdés, miből tartja fenn magát a kereső.

Ugyan a Neeva kínál ingyenes keresési élményt, ennek vannak határai: maximum havi 50 hirdetésmentes keresést indíthatunk, egy fiókhoz csak két eszközt köthetünk hozzá.

A rendszerbe azonban beépítettek egy előfizetéses modellt, amelynek ára havi 6 dollár (2400 forint), írja az Index. Amennyiben hajlandók vagyunk ennyit áldozni azért, hogy adataink az eszközeinken maradjanak, és ne értékesítsék tovább azokat ismeretlen hirdetőknek, minden fent említett korlátozás feloldódik. Így tehát a keresések, és a profilunkhoz csatolható eszközök száma is végtelen lesz. A prémium előfizetés mellé ingyenes VPN-szolgáltatást is nyújt a Neeva, ami még inkább biztosítja adataink biztonságát.

A Neeva a Chrome, a Safari, az Edge és a Firefox böngészőjéből is elérhető, sőt önálló bővítményként is letölthető. Ha okostelefonunkon szeretnénk kipróbálni az adatbarát keresőt, az androidos Play Store-ból és az iOS-alapú App Store-ból ingyen beszerezhetjük.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik