Tech

Legyen óvatos, ha ilyen üzenetet kap!

Police.hu
Police.hu

A koronavírus hatására felgyorsult a digitális átállás, melynek nyomán továbbra is magas az online ügyintézések és tranzakciók száma. Az adatvédelem kérdése így több millió magyar embert érint napi szinten, mégis hajlamosak vagyunk keveset foglalkozni vele. Ez csábító vadászterület lehet a kiberbűnözők számára, akik egyre kifinomultabb módszerekkel és egyre többféle szektorban próbálkoznak az adathalászattal – írja a police.hu.

A jelenség ráadásul ma már nemcsak a webshopokat és az online apróhirdetési oldalakat érinti, az elmúlt évek során a legnagyobb banki, IT és telekommunikációs szereplők mellett az energiaszolgáltatói/közműszolgáltatói szektorban is sok esetben tapasztaltak testre szabott adathalász kísérleteket. A rendőrség, több e-kereskedelmi szereplő összefogásával ezért folytatja a tavaly indult országos adatvédelmi kampányát, melyben a leggyakoribb trükkökre hívják fel a figyelmet:

  • Sürgető üzenetek: az adathalászok általában rendkívül sürgősnek állítják be az általuk kitalált ügyet, így kevés gondolkodási ideje marad az érintettnek.
  • Gyanús feladó: érdemes felfigyelni az olyan árulkodó jelekre, mint például  a feladó nevében lévő betűeltérések, hibák. Az is egyre gyakoribb taktika, hogy valós vállalatok és futárcégek logóit használják fel az üzenetekben.
  • Hibák: az adathalász e-mailekben és üzenetekben mostanra az elütési, helyesírási és a nyelvtani hibák helyett inkább a magyartalan megfogalmazások lettek megszokottak.
  • Váratlan levél: az üzenet olyan előzményekre hivatkozik, amelyek emlékeink szerint meg sem történtek, vagy a feladótól nem szoktunk ilyen jellegű megkeresést kapni.
  • Bizalmas információk kérése: a mai napig próbálkoznak olyan átverésekkel, melyek során az adott személy felhasználónevét, jelszavát, bankkártya- vagy ügyféladatait igyekeznek megszerezni. Ezek megadása a jogszabályok szerint csak megfelelő biztonsági körülmények között történhet meg, így érdemes ezek biztonságára különös figyelmet fordítani.
  • Visszautasíthatatlan ajánlat: ha olyan ajánlatot kap, amely túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, akkor az általában nem igaz.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik