Tech

Továbbra is tévére költ legtöbbet a magyar

Getty Images
Getty Images

Az elmúlt egy évben az airfryerek, a telefonok és a robotporszívók iránti kereslet nőtt meg leginkább, de továbbra is tévére költenek legtöbbet a magyar vásárlók – derül ki az Euronics Műszaki Áruházlánc éves jelentéséből. A magyar tulajdonban lévő cég tavaly júliusa és 2022 júniusa időszakról szóló jelentésében közölte, a vállalat árbevétele közel ötödével, 79,3 milliárd forintra emelkedett, ami rekordnagyságú forgalmat jelent.

A cég közleménye szerint az online forgalom a járvány alatt tapasztalt robbanáshoz képest stagnált. A tavalyi boltzár után ugyanis nagy számban tértek vissza a vásárlók a boltokba, így a vállalat értékesítési stratégiája megerősítést nyert: a webshop mellett a boltokra is szükség van.

Az Euronics adatai szerint a vevők szépségápolási eszközökből vásárolták a legnagyobb mennyiséget az elmúlt évben, átlagosan közel 11 ezer forintot költöttek egy-egy termékre. Eladott mennyiség tekintetében a telefonok és kiegészítők, illetve a porszívók és takarítógépek is jól teljesítettek: előbbi szegmensben átlagosan 49 ezer, utóbbiban pedig 30 ezer forintot költöttek a vásárlók átlagban. Hozzátették:

a mobiltelefonok között a Xiaomi és a Samsung készülékei voltak a legfelkapottabbak, és az is elmondható, hogy elsősorban a középkategóriás eszközöket keresik a vásárlók.

Hasonló népszerűségnek örvendenek a kézi- és robotporszívók is: előbbi területen 47 százalékos, a robotporszívóknál pedig kiugróan magas, 115 százalékos fejlődés figyelhető meg. Az Euronics szerint már a pandémia időszakában látható volt, hogy az otthoni főzéshez, ételelőkészítéshez kapcsolódó termékek értékesítése is növekvő pályára állt. A kereslet viszont a korlátozások megszűnésével sem enyhült: a forró levegős sütők (airfryer) 243, az automata kávéfőzők pedig 50 százalékos fejlődést mutatnak.

Bár drágultak a termékek, így is több elektronikai eszköz fogyott, derül ki a jelentésből. A legtöbbet továbbra is televíziókra költik, a legnépszerűbbek pedig még mindig a 4K UHD tévék. Árbevétel szempontjából az első helyen a nagy képátlójú televíziók végeztek mindkét vizsgált évben. Itt az átlagos kosárérték 150 ezer forint volt az elmúlt 12 hónapban, ami 30 ezerrel több, mint 2020-2021-ben. Az árbevételi toplistán a TV-ket az elöltöltős mosógépek és a kombinált alulfagyasztós hűtőszekrények követik – ezekre a termékekre átlagosan 100-110 ezer forintot költöttek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik