Tech

Apple kiegészítőket gyártó csapat nyerte az iPon startup versenyét

DoBox
DoBox

Közel száz startup mérette meg magát az iPonNovation versenyén, és a program döntőjébe végül hat vállalkozást válogatott be a szakmai zsűri, a végső döntést pedig velük közösen hozta meg az a  versenyt szervező iPon és a HRP. A program szakmai irányítását Kovács Péter vezetésével az XO.company innovációs tanácsadó ügynökség vállalta, ami a világ legnagyobb független startup-ökoszisztéma versenyének, a Global Startup Awards-nak is szervezője.

Az iPonNovation harmadik helyét az AllRYS zsebelte be, ők egy vegán rizskészítmény piaci bevezetésén dolgoznak, melyet elsősorban sportolók számára fejlesztettek ki az energiazselék természetes alternatívájaként. A csapat a mesterséges alapanyagokat mellőző megoldásban látja a jövőt és a nemzetközi piac meghódítását tűzte zászlajára a rizsalapú smartfooddal. A döntőbe jutott csapatok közül ez volt az egyetlen, amelyik élelmezési projekttel indult.

A második helyezett a DIOO (Digitális Okosjáték Óvodásoknak) projekt lett. A játékos iskolaérettséget vizsgáló és felkészítő rendszer (hardver és szoftver) 16 létfontosságú képesség területén segít a gyerekeknek 2500 különböző játékkal, felhasználóbarát, érintőkijelzős formában. A csapat célja, hogy egyénre szabottan, a kicsik igényeire szabottan készítse fel a gyerekeket az iskolára, és felfedje a gyerekek rejtett képességeit. A DIOO egyik fontos célja, hogy a hátrányos helyzetű gyerekeknek is esélyt adjon a felzárkózásra.

Az első helyet a DoBox szerezte meg.

A vezeték nélküli, hordozható dokkoló állomásokat megtervező és gyártó csapat az Apple eszközeire koncentrál, ezekkel könnyíti meg a munkát. A DoBox használatával vezetékes egérrel és billentyűzettel is irányíthatóvá válnak az iPhone-ok és iPad-ek, a DoBox Pro pedig ennél is tovább megy: billentyűzetet, trackpad-et, számos csatlakozót és bővíthető tárhelyet kínál az iPad használóknak, hogy minden szempontból felvehessék a versenyt a laptopot használókkal.

Az iPonNovation különlegessége, hogy a nyertesektől sem üzletrészt, sem kizárólagosságot nem vár el a iPon, a cél a startupok támogatása és a függetlenség megtartása. A nyeremények sem egyszerűen pénzt takarnak, hanem a termékek belistázása mellett professzionális piackutatást, sales és marketing workshopokat, termékbemutató videók készítését, logisztikai és raktározási támogatást, árazási és promóciós tanácsadást, illetve online marketing kampány lebonyolítását.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik