A Porsche az Isar Aerospace-be való befektetéssel csatlakozott az űrversenyhez – írja az IFLScience. A német startup rakétákkal foglalkozik, első űreszközét jövőre bocsáthatja fel.
A kis cég nagy riválisaival, így a Blue Originnel, a SpaceX-szel vagy a Virgin Galactic-kel ellentétben nem élvezi egy milliárdos támogatását, mégis jó úton halad. A Porsche befektetése komoly segítséget jelenthet az Isar 3D nyomtatóval készült elemeket is tartalmazó rakétájának gyártásában.
A második fokozat ezzel szemben végső, magasabb pályájukra fogja állítani a műholdakat.
A rakéta a vállalat saját fejlesztésű meghajtójával, az Aquilával működik. Ez egy könnyű szénhidrogénekből és folyékony oxigénből álló keveréket hasznosít, az anyag a hagyományos rakéta-hajtóanyagokhoz képest kevésbé szennyező.
Az Isar egyelőre nem tervez emberes missziókat, fő célja a kis és közepes méretű műholdak elindítása. Az ágazat már most igen jövedelmező, de a közeljövőben tovább bővülhet, hiszen egyre több technológia támaszkodik az ilyen viszonylag egyszerűen és olcsón előállítható műholdakra. A fő kihívást egyelőre a felbocsátások ára jelenti, igaz, az Isarhoz hasonló cégek révén ezen költségek is folyamatosan csökkennek.
Az űriparba egyre több más szektorban érdekelt cég csatlakozik be. A Porsche most a HV Capitallal, a Lombard Odier-vel és más befektetőkkel együtt 75 millió dollárt adott az Isarnak, abban a reményben, hogy a korai támogatás komoly hasznot hoz majd. A Spectrum a tervek szerint 2022 második felében fog először repülni, 2023-ban 3-4 újabb felbocsátás következhet. A startup célja az, hogy idővel évente tízszer indíthassák el a rakétát.