Tech

Meglepően sok munkavállaló használja ezt a kifogást

Getty Images
Getty Images

A munkavállalók 21 százaléka megerősítette, hogy úgy bújt ki egy hívás vagy egy megbeszélés alól, hogy azt színlelte: a készüléke éppen frissítést telepít. Ez egy teljesen hihető kifogás, hiszen a szoftverfrissítések valóban megzavarhatják a munkát: a munkavállalók egyharmada (35 százaléka) számolt be arról, hogy lemaradt egy hívásról a frissítések miatt. Ezek a megállapítások egy, a Kaspersky megbízásából készített tanulmányból származnak, amely a munkavállalók frissítésekhez való hozzáállását és a frissítésekkel kapcsolatos szokásait vizsgálta.

A gyakori megbeszéléseket sokszor az irodai rutin egyik legkellemetlenebb részének tartják. A távmunkára és a virtuális megbeszélésekre való átállás sem javított a helyzeten, ugyanis az emberek kimerültek a videóhívásoktól, és a munkanap végére még fáradtabbnak érezték magukat. A Kaspersky legújabb kutatásából kiderül, hogy néhány munkavállaló jó kifogást talált arra, hogyan bújhat ki a hívások alól:

úgy tett, mintha a munkához használt eszköze frissítés miatt nem lenne elérhető.

A kollégák még akár el is hiszik ezt, hiszen ők maguk is megtapasztalták már, hogy milyen az, amikor egy eszközt frissíteni kell. A kihagyott megbeszélések mellett a munkavállalók 37 százaléka arról is beszámolt, hogy a le nem mentett munkájuk vagy adataik egy része elveszett, amikor a számítógépük vagy a laptopjuk a frissítések telepítése után újraindult.

Mindent összevetve ezt az eszköz-állásidőt egyes munkavállalók kiváló lehetőségnek tekintik a halogatásra: a válaszadók 27 százaléka elismerte, hogy azért telepített frissítéseket, hogy szándékosan vesztegesse a munkaidőt. Ennek ellenére a munkavállalók többnyire nem szeretik, ha valami félbeszakítja a munkájukat, ezért 65 százalékuk azt szeretné, ha a frissítésekre a munkaidőn kívül kerülne sor, hogy fenntarthassák a produktivitásukat.

„A frissítések általában munkaidőben, csendes módban töltődnek le, és nincsenek hatással az üzletmenetre. Ugyanakkor ahhoz, hogy alkalmazni lehessen őket a rendszerre, újraindítás szükséges. Néhány üzleti ügyet természetesen nem lehet halogatni, ezért a felhasználók egy bizonyos időn belül általában újraindíthatják az eszközeiket. Amint láthatjuk, egyesek vagy lemaradnak ezekről az értesítésekről, vagy nem akarják a gépüket újraindítani. Ezért aztán előfordulhat, hogy a szükséges újraindításra a lehető legalkalmatlanabb időpontban kerül sor – pont egy fontos hívás előtt vagy egy hosszú e-mail írása közben” – nyilatkozta a felmérés kapcsán Tóth Árpád, a Kaspersky magyarországi igazgatója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik