Az online események szervezésének egyik fő problémája, amelyet a válaszadók megjegyeztek az a nehézség, hogy megfelelő mennyiségű közönséget vonzanak az eseményre. Ennek oka a válaszadók szerint az esemény népszerűsítésének rövid időkerete a célközönség megtalálásának és megcélzásának nehézségei, valamint az e-mailes hírlevelek és a digitális reklámozás eredménytelen promóciója.
A B2B webes szemináriumok egyre népszerűbbek, de a szokásos közönségszerzési mechanizmusok többsége hatástalan
A tapasztalt szervezők 36,4% -a, akiknek a rendezvényen való részvétele meghaladja a 75% -ot az alacsony konverziós arány okát az eseményről szóló következetes üzenetküldés hiányában látja.
Az ukrán nemzeti postai szolgáltató az “Ukrposhta” társaság szintén szembesült azzal a problémával, hogy a közönség alacsony szintű tudatosságot mutat be az esemény kapcsán egy vállalkozóknak szóló E-export iskola online oktatási projektben. Az “Ukrposhta” hogyan szervezte a kommunikációt a rendezvény szervezői és résztvevői között és ötször növelte az iskola webes szemináriumainak közönségét.
Milyen volt a webinárium reklámkampány
A közönség vonzására a webináriumra az “Ukrposhta” célzott reklámot használt. Az elérhetőségeket egy űrlapon keresztül gyűjtötték össze a projekt céloldalán.
A felhasználót az esemény napján e-mailben emlékeztették a webináriumra. Az e-mailes hírlevél közönsége egyaránt tartalmazta a közelgő esemény regisztrált résztvevőit és a korábbi E-Export School webkonferenciák résztvevőit. Az e-mail azonban nem a leggyorsabb csatorna a márka- és hallgatói kommunikációhoz. Szükségünk volt egy eszközre az „utolsó érintéshez”, hogy a felhasználó azonnal válaszoljon az emlékeztetőre és csatlakozzon a webkonferenciához.
“Ukrposhta” úgy döntött, hogy a hallgatók számára kényelmes környezetben építi fel a kommunikációt és a messenger marketinget további lehetőségként használja fel a közelgő esemény emlékeztetésére.
Nikita Nikulin, az “Ukrposhta” digitális marketing menedzserének megjegyzése:
„Rájöttünk, hogy az elolvasott e-mailek aránya meglehetősen alacsony lehet és egy e-mail nem lesz elegendő ahhoz, hogy a hallgatók részt vegyenek a webes szemináriumon. A felhasználók elfelejtik az előadást, emiatt nem lesz linkjük a videóra és hiányozni fognak az eseményről. Az E-Export School fő közönsége vállalkozók, vállalatvezetők, marketing osztályok alkalmazottai. Elfoglalt emberek, sokan útközben vagy a háttérben hallgatják a webkonferenciát, miközben más feladatokat is végeznek párhuzamosan. Linkkel rendelkező e-mail keresése kényelmetlen, néha egyszerűen nincs idő gondolkodni rajta. ”
Az átlagos e-mail nyitási arány az iparágtól függően 2,6% és 24,9% között mozog. Ez arra utal, hogy a csatorna nem alkalmas olyan értesítésekre, amelyekre itt és most válaszolni kell.
“Ukrposhta” úgy döntött, hogy a Viber üzeneteket felveszi üzleti stratégiájába, mint a felhasználóval való interakció utolsó szakaszát. A webkonferencia előtt néhány perccel a vállalat emlékeztetőt és linket küldött a résztvevőknek, hogy cselekvésre ösztönözzenek. Azok a felhasználók, akik nem voltak regisztrálva a közelgő webes szemináriumra, de részt vettek a korábbi iskolai eseményeken, üzenetet kaptak 2 órával a program kezdete és a webinárium kezdési időpontja előtt.
Viber üzenetek rendszeresen jelen vannak az “Ukrposhta” hirdetési kampányaiban.
Példák Viber-üzenetekre a “Mindent a nemzetközi kézbesítésről Ukrposhta” című webinárium résztvevői számára:
1.korábbi webkonferenciák terjesztése a résztvevők számára
2.értesítés a közelgő webes szemináriumra regisztrált felhasználóknak
A telefon mindig kéznél van. A képernyőn megjelenő értesítés pedig felkelti a figyelmet. Az emberek jelzés vagy rezgés pillanatában olvassák az üzeneteket azonnal, miközben az e-mailek elolvasásának idejét előre ütemezik. Ezért egy rövid értesítés a messengerben hatékony módszer ösztönzi a címzettet, hogy azonnal tegye meg a megcélzott műveletet.
Eredmények
Az E-Export School “Minden a nemzetközi szállításról” című webinárium Viber-levelezésének eredményei szerint az “Ukrposhta” a következő mutatókat kapta:
A „Minden az “Ukrposhta” nemzetközi kézbesítésről” című webinárium e-mailes nyitott aránya 17,79% volt. Konvertálás egy webkonferenciára – 2,85%.
A Viber-kampányok (két közönség átlaga) nyitott aránya 64,11%, kattintásonkénti konverziója pedig 12,36% volt, ami ötször több, mint egy e-mail kampány konverziója.
A Viber-levelezésnek a promóciós stratégiába való bevezetésének köszönhetően az “Ukrposhta” ötszörösére tudta növelni a webkonferencia résztvevőire való áttérést.
Miért pont Viber?
A Viber az egyik legnépszerűbb messenger. A Vibernek köszönhetően a vállalat elérheti az okostelefon-felhasználók több mint 96% -át. Ez pedig az “Ukrposhta” egyik fő marketingcélja, mert közönsége az ország teljes felnőtt lakossága.
A Viber üzenetküldés helyes beállítása
A Viber üzenetküldés beállítása több szakaszban történik. A levelezés megkezdéséhez:
- regisztrálja a Viber feladó nevét
- ellenőrizze a Viber feladó nevét
- hozzon létre egy üzenetsablont a hírlevélhez
- töltse le és szegmentálja a címzett bázist
- küldjön hírlevelet
- értékelje az eredményeket
Mindezt megteheti a hivatalos Viber partner egyszerű felületén keresztül.
Ha vállalkozása szembesül azzal a feladattal, hogy növelje a termék vagy szolgáltatás konverzióját és növelje a közönség számát vagy ha értesítenie kell az ügyfeleket az akciókról el kell küldenie a megrendelés állapotát emlékeztetnie kell az eseményekre a Messaggio platform technológiáit kell használnia, amely közvetlen csatorna üzenetek küldéséhez a Viber felé.
A Messaggio segítségével tömeges reklámüzeneteket küldhet az ügyfélbázishoz, valamint beállíthatja az aktivált leveleket a szolgáltatási és tranzakciós értesítések SMS, Viber, Whatsapp, Google RCS, VKontakte és más csatornákon keresztül történő küldésére.
Ezenkívül kétirányú üzenetküldést is szervezhet az ügyfelekkel: az összes csatorna elérhető lesz egy Messaggio Chat felületen.
A Messaggio többfelhasználós fiókja lehetővé teszi az üzenetek személyre szabását a levelezés tervezőjét és a zökkenőmentes küldését a sablonkészítőt a küldemények tesztelését az elküldés előtt, a gombokkal történő kattintások elszámolását, a lépcsőzetes levelezéseket és még sok minden mást.