Az okostelefonok globális piacán 2020 negyedik negyedévében a Xiaomi mutatta a legerőteljesebb növekedést az előző év azonos időszakához képest az öt legnagyobb okostelefon-márka közül, és ezzel megőrizte harmadik helyét a piacon – mutatja az IDC, Canalys és Counterpoint piackutató cégek frissen kiadott elemzése.
Az IDC legfrissebb, negyedik negyedéves adatai szerint ezt a teljesítményt a Xiaomi 43,3 millió készülék leszállításával érte el, amely 11,2 százalékos piaci részesedést biztosított 2020 utolsó negyedévében. Az előbbi adat 32 százalékos volumen-, az utóbbi 25,8 százalékos piaci részesedés növekedésnek felel meg.
A Canalys szerint a Xiaomi megőrizte harmadik helyét a globális okostelefonpiacon. Ez a cég 43,4 milliónyi készülék leszállítása mellett 31 százalékos volumennövekedést mért, amely 12 százalékos piaci részesedést biztosított a Xiaominak 2020 utolsó negyedévében.
A Counterpoint legfrissebb jelentése (Market Monitor service of Q4 2020) pedig azt mutatja, hogy a Xiaomi az előző év azonos időszakához képest 31 százalékkal több, összesen 43 millió készüléket szállított le partnereinek 2020 negyedik negyedévében. A kutatás kitér arra is, hogy Kínában a Xiaomi 12 millió készülék értékesítésével 46 százalékos volumennövekedést ért el egy év alatt, amely leginkább az országban megtartott Szinglik Napja körüli eladási csúcsnak köszönhető.
A Xiaomi közleménye szerint a legkeresettebb termékek a Redmi 9, a Redmi 9A és a Redmi 10X modellek, amelyek különösen Kínán kívül, leginkább Európában népszerűek.