Tech

Egyre óvatosabbak a netezők a magánéletükkel kapcsolatban

A Kaspersky új, 23 országra kiterjedő kutatása szerint a fogyasztók világszerte többet akarnak tenni a magánéletükre vonatkozó információk védelme és a felettük való ellenőrzés megtartása érdekében. Amint a vállalat legutóbbi jelentéséből kiderül, a fogyasztók egyre inkább tudatában vannak annak, hogy hol érhetők el a személyes adataik az online térben. Sőt, 82 százalékuk arról számolt be, hogy már megpróbálta eltávolítani a privát adatait a weboldalakról vagy a közösségi médiából. Egyharmaduknak (37 százaléknak) azonban fogalma sincs arról, hogyan kellene eljárnia.

A netezők elárulták, hogy nem csak saját adataik miatt aggódnak, hanem a szeretteik adataiért is. A jelentésből kiderül például,

hogy a fogyasztók 24 százaléka mondta azt, hogy a saját személyes adatai vagy a családjára vonatkozó információk a hozzájárulása nélkül kerültek nyilvánosságra.

Az ilyen jelenségek miatt a fogyasztók tudatosabb döntéseket hoznak a személyes adataik tárolásának módjáról és helyéről annak érdekében, hogy az arra jogosulatlan személyek ne tekinthessék meg vagy ne használhassák fel azokat.

Az emberek jelentős hányada további intézkedéseket tesz az internetes böngészéskor, hogy elrejtse az adatait a kiberbűnözők elől (43%), az általuk látogatott weboldalak elől (41%), és más olyan személyek elől, akik szintén hozzáférnek az adott készülékhez (37%). Egyes netezők attól is óvakodnak, hogy személyes adataikat a készülékeiken tárolják. Egyötödük (21 százalékuk) aggódik a mobil készülékein használt alkalmazások által gyűjtött személyes adatok miatt.

Minden, ami felkerül az internetre, hosszú ideig emberek széles köre számára marad hozzáférhető, ha csak nem teszünk konkrét intézkedéseket a védelem érdekében. Ha tudjuk, hogy miként tarthatjuk a személyes adatainkat biztonságban az interneten, és miként kezelhetjük hatékonyan az adataink tárolási helyét, akkor máris tettünk egy lépést a pozitív online jelenlét biztosítása, a személyes hírnevünk javítása és a jövőbeli lehetőségek megnyitása felé”

– mondta Marina Titova, a Kaspersky fogyasztói termékek marketingjéért felelős vezetője.

(Kiemelt kép: GettyImages)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik