A koronavírus miatt múlt héten kihirdetett veszélyhelyzet miatt többen önkéntesen is visszavonultak otthonaikba, aki teheti, már onnan dolgozik. Ahogy hétfőn Müller Cecília országos tisztifőorvosa figyelmeztetett: a következő napokban belép az ország a következő szakaszba, és már csoportos megbetegedések fognak következni.
Olvasónk azzal kapcsolatban keresett minket, hogy az idősek nagy része csak személyesen tudja elintézni a mobilszolgáltatóknál a kötelező adategyeztetést, ami a feltöltőkártyásokat érinti, ám ez a járvány idején veszélyes. A szolgáltatókat megkerestük ezzel kapcsolatban, akik az alábbi tájékoztatásokat adták.
Vodafone
A Vodafone az adategyeztetést felfüggesztette a veszélyhelyzet végéig, az elmulasztás nem fogja hátrányosan érinteni az ügyfeleket.
A legfontosabb számunkra a dolgozóink és ügyfeleink biztonsága, így a hatóság szóbeli egyetértésével felfüggesztettük a kötelező adategyeztetést a koronavírus miatt kialakult helyzetben, a veszélyhelyzet végéig. Egyik ügyfelünket sem fogja az adategyeztetés elmulasztása hátrányosan érinteni és senkinek nem fogja a Vodafone Magyarország emiatt kikapcsolni az igénybe vett szolgáltatást”
Telenor
A Telenor válasza szerint a kritikus időszakban senki nem marad szolgáltatás nélkül, de az adategyeztetés törvényi kötelezettség, amiről kizárólag a jogalkotó hozhat döntést.
A jelenlegi egy rendkívüli helyzet, amelyben felelősségünknek tekintjük, hogy ügyfeleink számára változatlanul magas minőségben biztosítsuk szolgáltatásainkat, és az üzleti működésünk ne szenvedjen fennakadást. Biztosítjuk ügyfeleinket, hogy a kritikus időszakban sem maradnak szolgáltatás nélkül, és azon előfizetőinket, akiknek közeledik az adategyeztetési határidő, egyedileg tájékoztatjuk. Az adategyeztetés törvényi kötelezettségünk, arról kizárólag a jogalkotó hozhat döntést. Folyamatosan követjük a koronavírussal kapcsolatos nemzetközi és hazai fejleményeket, az illetékes hatóságok és szervezetek ajánlásait, és több, a megelőzést szolgáló intézkedést dolgoztunk ki és vezettünk be. Összhangban az illetékes hatóságok javaslataival, ha egy mód van rá, nem javasoljuk, hogy a jelen helyzetben ügyfeleink személyesen keressék fel az üzleteinket. Kártyás ügyfeleinknek azt javasoljuk, hogy az adategyeztetést az alábbi online felületen végezzék el: https://www.telenor.hu/adategyeztetes. Ha mégsem lehet elkerülni a személyes ügyintézést, akkor kérjük ügyfeleinket, hogy az üzleteinkben egyszerre csak annyi ember tartózkodjon, ahány kollégánk az üzletben az ügyfélkiszolgálást végzi.”
Telekom
A Magyar Telekom is hangsúlyozza, hogy az adategyeztetés szükséges, de a helyzetre való tekintettel meghosszabbítják a határidőt. Az adategyeztetés online is elvégezhető, ebben a rokonok is segíthetnek, akár távolról az időseknek.
A hatályos jogszabályi előírások értelmében a Domino SIM-kártyák kapcsán évenkénti adategyeztetés szükséges. A koronavírus-helyzetre való tekintettel a Telekom meghosszabbítja a Domino előfizetések adategyeztetési határidejét, az új határidőről az érintett ügyfeleket SMS-ben tájékoztatja a Telekom. A szolgáltató kéri, hogy saját és mások egészségének védelmében az ügyfelek adategyeztetés céljából ne keressék fel a Telekom üzleteket. Amennyiben az ügyfél mégis szeretné az adategyeztetést most elvégezni, egyszerűen és gyorsan megteheti a www.telekom.hu/adategyeztetes oldalon.”
(Kiemelt kép: GettyImages)