Tech

Az időseket is eresszük rá bátran az Instagramra!

A 65+ korosztály körében gyors tempóban terjed a közösségi média használata, az előrejelzések szerint 2020-ra legalább 50 millió szenior korú lesz jelen az ilyen platformokon. Nem szabad tehát alábecsülnünk az idősebb korosztály nyitottságát a technológiai újdonságok iránt – írja közleményében a szenior telefongyártó Doro, akik arra adnak tippet, miként használhatják ki az idősek az internet előnyeit.

A telefongyártó szerint a fotókat gyakran nézegető, szép tartalmakat kedvelő időseket nem kell félteni az Instagramtól, bátran vezessük be őket a képmegosztó használatába, mivel a social media használat a generációk közötti szakadékot is képes áthidalni. Olyan közös témákat adhat, amiről unokák-nagyszülők közösen tudnak beszélgetni, a vicces videóktól kezdve az aktuális eseményekig.

Ilyen mobilt szeretne a nagyim, ha megadja magát a régi Nokiája
Egy igazi nagyival teszteltük a szépkorúaknak tervezett Doro 8035 okostelefont.

Első lépésként keressük meg a nagyszülő kedvenc színészeit, sztárszakácsát, kertészeti és hobbi magazinjait és kövessük be őket. Természetesen érdemes bejelölni a családtagokat, barátokat is, ha nekik is van aktív profiljuk. Miután már van néhány kedvelt fiók, bátoríthatjuk a nagymamát, nagypapát, hogy ossza meg a saját érzéseit, gondolatait, reakcióit kedvelések, vagy kommentek formájában.

Manapság már számos szenior Instagram-sztár is jelen van, például @baddiewinkle 4 millió követővel, vagy @iris.apfel, aki 97 éves korával a legidősebb influencer és rengeteg rajongóval, akik imádják szélsőséges stílusát.

A Doro biztonsági tippje: ha a nagyi tart tőle, hogy más is láthatja a képeit, állítsuk rögtön privát módra a fiókját. Az általa létrehozott tartalmakat így csak azok láthatják, akiknek engedélyezte a követést. Az Instagram Direct használatával pedig privát üzenetekben chatelhet vagy oszthat meg fotókat, videókat.

(Kiemelt kép: GettyImages)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik