Tech

Gyorsabb lesz a netezés a népszerű böngészőben

Korábban a témában:

Minden aktív netező ismerheti azt a jelenséget, amikor egy weboldal használata közben egyszer csak belassul a böngésző. Ennek több oka is lehet, de jellemzően kriptovalutákat bányászó, vagy egyszerűen csak túl sok erőforrást felemésztő hirdetések állnak a háttérben.

A Google ettől a frusztráló helyzettől szeretné megkímélni a Chrome felhasználóit egy új, bekapcsolható szűrővel, aminek célja letiltani a böngészési folyamatot túlságosan lelassító reklámokat – jellemzően azokat, amelyek túl nagyméretű képeket, videókat tartalmaznak.

A Canary-ban „Heavy Ad Intervent” néven kapcsolható be a kísérleti funkció. Forrás: 24.hu

A keresőóriás az utóbbi évek során egyébként is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a hirdetési céllal elhelyezett bannerek és videók minél kevésbé zavarják a felhasználóikat. Az új megoldás abban különbözik az általános, beépített hirdetésblokkolótól, hogy nem minden reklámot tilt le, csak a problémásakat. Az eltüntetett bannerek helyén eltávolított tartalomra utaló üzenet lesz olvasható, illetve további részletes magyarázatot is olvashat ezzel kapcsolatban a netező.

A Chrome fejlesztőknek szánt verziójában, a Canaryban már ki is próbálható a beállítás. Mivel még erősen fejlesztés alatt áll, jó ideig tarthat, mire élesben is bekerül a Chrome valamelyik jövőbeli stabil verziójába.

(Kiemelt kép: AFP)

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.