Tech

Milliárdokat gyűjtöttek a Facebookon

A Facebook szerrint 2015 óta kétmilliárd dollárnyi (mintegy 601,25 millárd forintnyi) adományt gyűjtöttek össze a közösségi oldalon keresztül – írja a CNET. Ennek mintegy fele az születésnapokon meghirdethető gyűjtésből származik.

A 45 millió felhasználótól befolyt összeget különböző nonprofit szervezetek kapták. Az amerikában működő, gyermekétkeztetéssel foglalkozó No Kid Hungry szerint például a Facebook közvetítő szerepének köszönhetően 2018 júliusa és 2019 júniusa között százmillió adag ételt oszthattak ki.

Bár jelentős összegről van szó, fontos kiemelni, hogy továbbra is csupán az adományozás töredéke folyik a közösségi oldalon.

Csak az Egyesült Államokban tavaly 427,71 milliárd dollárd gyűjtöttek jótékony célra. Jessica Bomberg, a No Kid Hungry munkatársa szerint ugyanakkor az elmúlt tíz évben minden nonprofit szervezetnél jelentősen nőtt a digitális adománygyűjtés jelentősége.

Kép: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

A Facebook 2015-ben indította el speciális felületét, az ötletet az ice bucket challenge nevű netes kihívás inspirálta. Azóta egyre bővült a funkció. Utóbb a cégóriás több adatkezelési botrányba is belekeveredett, ez némiképp elhomályosította a vállalat jótékony törekvéseit. Bár sok nonprofit szervezet szeretne többet megtudni az adományozókról, épp az adatkezelési problémák miatt nem túl nyitott a Facebook a kérdésben.

Kiemelt kép: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

Ajánlott videó

Olvasói sztorik