A vízszűrős palackokat gyártó Brita érdekes közösségimédia-kampánnyal kívánja felhívni a figyelmet a szemetelés problémájára, miközben többször használatos saját termékeit próbálja népszerűsíteni. A cég 21 influencerrel közösen készít olyan manipulált Instagram-képeket, amiken a természetes környezetet és a hátteret szeméttel és műanyaggal borítják be, ezzel megmutatva többek közt, hogy a trendi képek helyszínei hamarosan tényleg így végezhetik, amennyiben nem kezdenek el az emberek környezettudatosabban élni.
A bejegyzésekhez a #NoFilterNoFuture hashtaget használják (ezzel is utalva a vízszűrőre), és mindegyik kép leírásában hasznos információkat tüntetnek fel arról, hogyan járul hozzá a környezet védéséhez az újratölthető palackjuk, és miért olyan veszélyesek a környezet szempontjából a hagyományos PET-palackok. A kezdeményezés mögé beállt többek közt Kylee Campbell blogger és Kevin Droniak vlogger, mindegyiküket közel 100 ezren követik a képmegosztón. A képek mindenesetre tényleg döbbenetesek és elgondolkodtatóak.
https://www.instagram.com/p/BzQmUj0gfKm/
People are using #NoFilterNoFuture to encourage people to clean up beaches.https://t.co/Z2BHM9Q1Cx pic.twitter.com/OrWJI0ndXT
— LADbible (@ladbible) July 3, 2019