A MediCall nevű magyar egészségügyi mobilapp segített egy 3 éves kisfiún, akinél egy háziorvos téves szakvéleménye, valamint két eredménytelen telefonos kórházi segítségkérés után az alkalmazáson keresztül azonosította be az agyhártyagyulladás-gyanús tüneteket egy gyermekgyógyász, ezzel pedig ő menthette meg a gyerek életét. Dr. Laczkó Katalin egy 12 perces telefonbeszélgetés alapján javasolta a kétségbeesett édesanyának, hogy azonnal hívjon mentőt, hogy az agyhártyagyulladást kórházban kezeljék.
Varga Edina, az édesanya elmondása szerint kisfia hajnalban lett rosszul, a felkeresett háziorvos pedig sima vírusfertőzést diagnosztizált nála. A rosszullét azonban egyre erősödött, és mivel két gyermekkórháztól sem sikerült telefonon keresztül tanácsot kérnie, ezért a MediCall alkalmazást hívta segítségül.
A 2017-ben megjelent mobilapp lényege, hogy a páciensek percalapú díjazás mellett kérhetnek telefonos segítséget az általuk kiválasztott szakorvosoktól, akiket utána értékelhetnek is, ezzel is segítve mások választását. Ezen keresztül érte el Laczkót, aki gyermekorvosként azonnal reagált az édesanya által felsorolt tünetekre, 12 perc alatt beazonosította az agyhártyagyulladás 4-5 jellemző tünetét, és javasolta a kórházba szállítást, illetve tippeket adott a láz csillapítására.
A kórházban elmondták, hogy ha megvártuk volna a másnapot, akkor akár Solt életét is kockáztattuk volna” – tette hozzá az édesanya.
A MediCall életében ez az első alkalom, amikor életet menthetett az alkalmazás, de ezen kívül is számos happy enddel végződő esetet tudnak már maguk mögött. A legtöbben szezonális betegségekhez kapcsolódó kérdésekkel fordulnak az orvosokhoz, a leggyakrabban előforduló problémák között vannak a légúti fertőzések, influenza, allergia, nyáron pedig a bőrbetegségekkel és napszúrással kapcsolatos megkeresések.
Az elmúlt két év tapasztalatai alapján tízből 8 esetben a gyermekekkel kapcsolatos kérdéseket kapnak az alkalmazáson keresztül elérhető orvosok. Az eddigi saját statisztikák alapján a legtöbb konzultációnál a telefonos beszélgetés elegendőnek bizonyul, mellyel az alkalmazás felhasználói megspórolhatják a háziorvoshoz való utazással töltött időt, ráadásul a rendelőben leselkedő esetleges fertőzés-veszélyt is elkerülhetik. A telefonálók mindössze 20%-ának volt eddig olyan problémája, amely további személyes vizsgálatot igényelt.