Az új elektromos járművek száma 2025-re elérheti a 10 milliót, 2040-re pedig meghaladhatja majd a hagyományos járművekét is, amely az e-mobilitás terén közel 2000 milliárd dolláros üzleti lehetőséget jelent a közművállalatok számára – derül ki az Accenture új kutatásából. A cég szerint továbbá az elektromos autók elterjedése a közművállalatoknak nagy üzleti lehetőséget jelent, és jelentős versenyelőnyre tehetnek szert, ha egységes csomagban kínálják az elektromos autóknak szánt megoldásaikat.
A járművekben felhasznált olcsó villamosenergia biztosítása 1700 milliárd dolláros üzleti lehetőség. Ez a közművállalatoknak további 250 milliárd dollárt jelenthet a nagyobb nyereséggel értékesíthető e-mobilitási szolgáltatások tekintetében – például a távoli töltést elősegítő alkalmazásokból vagy az elektromos autók integrált otthoni energiagazdálkodását támogató szolgáltatásokból, sőt akár az elektromos autók megvásárlásához nyújtott finanszírozásból.
Ezeket a szolgáltatásokat egységes platformon kínálva optimalizálhatják a rendszerteljesítményüket, és jobb felhasználói élményt nyújthatnak az elektromos autókat használóknak.
„A megfizethető elektromos autók beszerzését megkönnyítő vállalatok felgyorsíthatják a járművek elterjedését, ezzel versenyelőnyre tesznek szert, mivel a fogyasztók egyre inkább ez ezt kínáló a vállalatok céljai és alapelvei (pl. környezetvédelem iránti elkötelezettség) alapján hozzák meg vásárlási döntésüket” – mutatott rá Bruno Berthon, az Accenture Strategy ügyvezető igazgatója és globális közművállalatokért felelős vezetője.
Az Accenture Strategy közel 6000 fogyasztó megkérdezésével végzett globális kutatása szerint
A jövőbeni elektromosautó-tulajdonosok közel kétharmada (63%) váltana elektromos járműre, ha hosszabb távon költséget takaríthatna meg vele. Bár az akkumulátortechnológia folyamatosan fejlődik, és újfajta lízinglehetőségek jelennek meg a piacon, az elektromos autók terjedését manapság a magas eladási ár és a korlátozott töltési lehetőségek (pl. az otthoni energiarendszerek és a nyilvános töltőállomások elérhetősége) nehezítik.A jövőben elektromos autó vásárlására készülő fogyasztók több mint 80%-a elsősorban otthon kívánja tölteni járművét, de jelenleg csak 55% rendelkezik erre alkalmas saját garázzsal.