Tech

Szívnak a vodafone-osok a szolgáltató miatt

Új adategyeztetésre számíthat több százezer vodafone-os feltöltőkártyás előfizető, akiknek az adatait tavaly a mobilszolgáltató nem a törvényi előírásoknak megfelelően ellenőrizte, mivel azokat az ügyfelek friss adatközlése helyett a saját nyilvántartásában lévő adatokból kiindulva egyeztette – írja közleményében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

A hírközlési hatóság megvizsgálta, hogy a szolgáltatók hogyan teljesítették 2017-ben a kártyás előfizetőkre vonatkozó, törvényben előírt adategyeztetési feladataikat.

40 MILLIÓ FORINTOS BÍRSÁG JÁR ÉRTE

Az átfogó vizsgálat megállapította, hogy a Vodafone Zrt. nem a törvényi előírásoknak megfelelően végezte el az adategyeztetést az érintett előfizetői kör mintegy egyharmadánál, és a nem egyeztetett SIM-kártyákat is csak egy héttel a határidő után kapcsolta le.

Az NMHH emiatt 40 millió forintra bírságolta a szolgáltatót, és kötelezte, hogy a jogszabálynak megfelelő módon pótolja az elmaradt adategyeztetéseket.

A Vodafone fellebbezett a hatóság júniusi döntése ellen, amelyet azonban a másodfokú hatóság – néhány, az ügy érdemét nem érintő módosítással – augusztus 24-én helybenhagyott.

A hatóság összes szolgáltatóra vonatkozó vizsgálatából kiderült emellett, hogy a Telenor Zrt.-nél eljárás indítása nem volt indokolt, a Magyar Telekom Nyrt. pedig eleget tett a hatósági felhívásban foglaltaknak, így bírság kiszabása nélkül zárult az ügye.

FRISSÍTÉS:

A Vodafone az alábbi állásfoglalást juttatta el hozzánk:

“A Vodafone Sajtóosztályán elmondták, hogy a hivatkozott bírság 2018. május 15-én került kiszabásra a 2017. július 1-i feltöltőkártyás adategyeztetési eljárás kapcsán. A szolgáltató álláspontja értelmében az NMHH jogértelmezése nem helytálló, ezért bírósági felülvizsgálatot kér. Az érintett ügyfeleknek a normál, folyamatban lévő feltöltőkártyás egyeztetésen kívül nem lesz szükséges jelenleg további adategyeztetés. A Vodafone az adategyeztetés során olyan, jogértelmezése szerint helyes eljárást alkalmazott, mely a hatályos jogszabályok betartása mellett az ügyfelek kényelmét és érdekeit tartotta maximálisan szem előtt azzal a céllal, hogy elkerülje a fölösleges sorban állásokat és enyhítse az ügyfelek adminisztrációs terheit.”

Több millió feltöltőkártyás vesztheti el előfizetését
Idén is adatot kell egyeztetni a szolgáltatókkal.

(Kiemelt illusztráció: ThinkStock)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik