Tech
Erstfeld, 2016. június 1.
Vasúti szerelvény indul a svájci Uri kantonban fekvõ Erstfeldbõl, az északi végállomásról a Ticino kantonbeli Bodióba a Gotthard-alagúton át 2016. június 1-jén, az alagút felavatásának napján. A Gotthard a világ leghosszabb vasúti alagútja, amely két, egyenként 57 kilométeres, egyvágányos járattal köti össze Erstfeldet Bodióval az Alpok Gotthard-masszívuma alatt. (MTI/EPA/Laurent Gillieron)

103 kilométeres alagutat fúrnának a tenger alá a finnek

24.hu
24.hu

2018. 02. 07. 18:48

Többmilliós a forgalom a Finn-öböl által elválasztott Észt- és Finnország között, ezért vasutat vinnének az öböl alá.
Korábban a témában:

A világ leghosszabb tenger alatti vasúti alagútjával tervezik összekötni Finnországot és Észtországot. A Finn-öböl alatt, Helsinki és Tallinn között 103 kilométer hosszan húzódó alagutat 2040-re lehetne megépíteni 13-20 milliárd euróból (4000-6200 milliárd forint) a finn és észt kormány megbízásából készült tanulmány szerint.

Az alagút révén fél órára csökkenne a menetidő a finn és az észt főváros között a jelenlegi másfél óráról, amennyit a leggyorsabb komppal való átkelés vesz igénybe. A vasúti alagút közvetlenül a helsinki és a tallinni repülőteret kötné össze, de csatlakozása lenne a Rail Balticához, a Varsóba vezető vasútvonalhoz is, így megkönnyítené a kapcsolatot Finnország és Közép-Európa között. Helsinki térségében észtek tízezrei dolgoznak, a finnek pedig turistaként látogatnak szívesen Tallinnba.

Úgy hallottam, Finnországban sokan úgy érzik, mintha szigeten élnének, de ennek nem kell így maradnia

– mondta tallinni sajtóértekezletén Jüri Ratas észt miniszterelnök. A két város közötti személyforgalom a tavalyi 9 millióról 14 millióra nő 2050-ig akkor is, ha nem készül el az alagút. Azonban ha megépül, akkor az évi 23 millió főt is elérheti a utasforgalom, ebből 10 millió ember szállítása maradna a kompokra.

A megvalósíthatósági tanulmány abból indult ki, hogy a beruházás költségeinek 40 százalékát az Európai Unió fedezné. Egy rivális projekt, amivel az Angry Birds-videojáték gyártója, a Rovio állt elő, kínai finanszírozással és korábbi határidővel számol. A finn és az észt kormány tavasszal értékeli ki részletesebben is a megvalósíthatósági tanulmányt.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: MTI/EPA/Laurent Gillieron)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.