Tech
The Facebook app is seen on an iPhone on December 1, 2017. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)

Kiderült, hogy mit nyomkodnak a magyarok a mobiljukon

Dömös Zsuzsanna
Dömös Zsuzsanna

újságíró. 2017. 12. 19. 13:29

Korábban a témában:

A felnőtt magyar internetezők 85 százaléka, azaz körülbelül 4,7 millióan használnak okostelefont, derül ki az eNet és a Telekom decemberben végzett, “Jelentés az internetgazdaságról” című kutatásából.

Körükben a mobilinternet használata is dinamikusan terjed: több mint 3,7 millióan szoktak készülékükön mobilnetezni. Mint ahogy az a június-júliusi kutatás adatai szerint korábban kiderült, mára a mobiltelefon vált az internetezésre legnagyobb arányban használt eszközzé.

TAROL A KÖZÖSSÉGI MÉDIA

Az okostelefonosok körében a top három kategória appok terén a közösségi média, a kommunikációs (üzenetküldő, cset és videotelefon), illetve a navigációs appok, melyeket 90, 81, valamint 71 százalék szokott használni készülékén.

Forrás: eNet

2015 október-novembere óta a közösségi oldalak okostelefonos látogatása nőtt legnagyobbat (33 százalék), ezt követik a kommunikációs appok 21 százalékos növekedéssel. A navigációs appok használati aránya érdemben nem változott.

A közösségi appok minden tekintetben tarolnak, nemcsak a legnagyobb arányban, de a leggyakrabban is ezeket nyomogatják a felhasználók. Háromnegyedük legalább napi rendszerességgel használja ilyen alkalmazásokat, 8% óránként, 54% naponta többször, 13% pedig naponta egyszer.

EZT CSINÁLJUK A FACEBOOKON

A közösségi oldalakon a legkedveltebb tevékenységek a:

  • hírolvasás (66%)
  • chatelés (60%)
  • lájkolás (59%)
  • képek posztolása (37%)
  • kommentek írása (33%)

A konkrét közösségi alkalmazások közül a Facebook utolérhetetlen, 86 százalék szokta okostelefonján látogatni, 71 százalékuk legalább naponta egyszer.

The Facebook "thumbs up" or "lie" gesture is seen reflected in a pair of sunglasses on November 3, 2017. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Forrás: AFP

A Twitter esetében az oldalt okostelefonról látogatók aránya 22, a LinkedIn esetében pedig 16%. A fotómegosztás tekintetében az Instagram vezet 34%-os használati aránnyal, ez a szám a  Pinterestnél 25%, míg a Snapchatnél 13%.

SZINTE CSAK ONLINE ÜZENÜNK

Az online üzenetküldő alkalmazások teljesen háttérbe szorították az SMS-eket. Tízből hét, csevegőappokat is használó netező inkább online küld üzenetet SMS helyett. A válaszadók leginkább barátokkal és családtagokkal szoktak csetelni, de 41% kollégákkal is így kommunikál.

Bár a chat nem igényelne nagy adatforgalmat, az ilyen appokat használók persze nem csak szöveget küldenek: 89% fényképeket, 55% matricákat, 46% emotikonokat, 41% cikkeket, 39% pedig videókat (is). A felhasználók közel kétharmada online telefonálásra is szokta ezeket az appokat használni.

Csevegés terén is a Facebook szolgáltatása vezet, a Messengert az okostelefonosok 80%-a használja készülékén (ezen belül 62% legalább naponta egyszer), ezt követi a Viber (62%), a Skype (39%) és a WhatsApp (20%).

VEZET A GOOGLE TÉRKÉP

Navigációs alkalmazásokat a válaszadók közel fele legalább hetente szokott használni okostelefonján, jellemzően hosszabb utakhoz. 58 százalékuk aktuális forgalmi helyzetet is mutató appokat használ, amiket 92 százalékuk rendkívül hasznosnak tart a dugók elkerülésében.

A navigációs alkalmazások közül a Google Maps használata a leginkább jellemző (77%), a Waze használati aránya 36%.

(Kiemelt illusztráció: ThinkStock)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Farkas Norbert / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.