Tech
The logo of the video-sharing website YouTube can be seen at the YouTube Space Berlin, in Berlin, Germany, 7 December 2017. According to the company users from all over the world use the webpage up to one billion hours per day. In Germany there are now 109 YouTubers who have more than a million followers. Photo: Sophia Kembowski/dpa

Nagy dobásra készül a YouTube, de fizetni kell majd érte

Dömös Zsuzsanna
Dömös Zsuzsanna

tech-újságíró. 2017. 12. 08. 11:30

Korábban a témában:

Új zenei streaming szolgáltatást indít a YouTube jövő év márciusában, írja közeli forrásokra hivatkozva a Bloomberg. A Google ezzel újabb próbát tesz arra, hogy meghatározó szereplővé váljon a streaming piacon az olyan nagy konkurensek mellett, mint a Spotify és az Apple Music.

A világ három legnagyobb kiadója közül a Warner Music Group már alá is írta a szerződést a céggel, de már folynak a tárgyalások a Sony Music Entertainmenttel, a Universal Music Grouppal és a független kiadókat összefogó Merlin konzorciummal is.

Hogy a YouTube újdonsága mivel tűnhet ki a konkurensek közül, arról még nem szól a fáma.

Az eddigi információk szerint a szolgáltatás az on-demand streaminget kombinálná a YouTube-ra jellemző elemekkel, például videoklipekkel.

Leginkább az Apple Musichoz hasonlíthat majd az ipari források elmondása alapján, aminek kínálatában a zenei tartalmak mellett találhatók videók és saját gyártású műsorok is.

The YouTube video app is seen on various digital devices on 28 March, 2017. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Ez történne, ha nem lenne zene a YouTube-on
Meglepő, de a zenészeknek még rosszabb lenne.

A YouTube-ot sok kritika érte a kiadók oldaláról az utóbbi években amiatt, hogy a zenészek nem kapnak megfelelő kompenzációt a videomegosztón elérhető dalaikért, hivatalos videoklipekért. A legnagyobb nehézséget az okozza, hogy a felhasználók sok dalt, zenei videót remixelnek, vágnak meg, és töltenek fel újra, a YouTube számára pedig nehéz azonosítani a jogvédett tartalmakat, ezáltal pedig megfelelő összeget meghatároznia.

Valójában nem ez a cég első ilyen jellegű próbálkozása, 2014-ben indították útjára a YouTube Music Key nevű fizetős szolgáltatást, ami beolvadt a YouTube Redbe, előtte pedig elindult 2011-ben a Google Play Music, ami korántsem futott be akkora sikert, mint például a Spotify.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.