Új zenei streaming szolgáltatást indít a YouTube jövő év márciusában, írja közeli forrásokra hivatkozva a Bloomberg. A Google ezzel újabb próbát tesz arra, hogy meghatározó szereplővé váljon a streaming piacon az olyan nagy konkurensek mellett, mint a Spotify és az Apple Music.
A világ három legnagyobb kiadója közül a Warner Music Group már alá is írta a szerződést a céggel, de már folynak a tárgyalások a Sony Music Entertainmenttel, a Universal Music Grouppal és a független kiadókat összefogó Merlin konzorciummal is.
Hogy a YouTube újdonsága mivel tűnhet ki a konkurensek közül, arról még nem szól a fáma.
Leginkább az Apple Musichoz hasonlíthat majd az ipari források elmondása alapján, aminek kínálatában a zenei tartalmak mellett találhatók videók és saját gyártású műsorok is.
A YouTube-ot sok kritika érte a kiadók oldaláról az utóbbi években amiatt, hogy a zenészek nem kapnak megfelelő kompenzációt a videomegosztón elérhető dalaikért, hivatalos videoklipekért. A legnagyobb nehézséget az okozza, hogy a felhasználók sok dalt, zenei videót remixelnek, vágnak meg, és töltenek fel újra, a YouTube számára pedig nehéz azonosítani a jogvédett tartalmakat, ezáltal pedig megfelelő összeget meghatároznia.
Valójában nem ez a cég első ilyen jellegű próbálkozása, 2014-ben indították útjára a YouTube Music Key nevű fizetős szolgáltatást, ami beolvadt a YouTube Redbe, előtte pedig elindult 2011-ben a Google Play Music, ami korántsem futott be akkora sikert, mint például a Spotify.