A Nissan nem számít új versenyzőnek az elektromos autók piacán, hiszen 2010-ben már piacra dobták a Leaf névre keresztelt modellt, amiből 2014 végéig nem kevesebb, mint 150 000 példányt értékesített a japán autógyártó. Ennek a járműnek érkezett most meg a 2017-es verziója, ami teljesítményében ugyan nem versenyezhet a Tesla Model 3-mal vagy a Chevy Bolttal, viszont már 30 000 dollártól (nagyjából 8 millió forint) beszerezhető, ami
A Nissan szerdán rántotta le a leplet az újradizájnolt, teljesen elektromos autóról, ami immáron 378 kilométer megtételére képes egyetlen töltéssel. Az új Leaf villanymotorja 109-ről 150 LE teljesítményűre nőtt, a forgatónyomaték az előző modell 254 Nm értékével szemben már 320 Nm, viszont a végsebesség ennek ellenére továbbra is 144 km/óra.
A japán autógyártó üdvöskéje ugyan nem önvezető, de nem hiányoznak belőle az olyan „okosfunkciók”, amik kényelmesebbé és biztonságosabbá teszik a közlekedést. A ProPilot rendszer az autópályán képes a sáv közepén tartani az autót, fenntartja a követési távolságot az előttünk haladó járműhöz képest, illetve önállóan fékez, ha azt érzékeli, hogy a követett gépkocsi lassul vagy megáll előttünk.
Ezt egészíti ki a ProPilot park névre keresztelt a teljesen automatikus parkolórendszer, ami bekapcsoláskor teljesen átveszi az irányítást az autó felett, illetve megkapjuk a Nissan saját fejlesztésű e-pedálját, amivel egyszerre gyorsíthatjuk és a lassíthatjuk a járművet – viszont ennek ellenére az autóban továbbra is megtalálható a hagyományos fékpedál.
Az új Nissan Leaf még idén októberben forgalomba kerül Japánban, Európába és az Egyesült Államokba 2018 januárjában érkezik, továbbá a cég tervei között szerepel egy erőteljesebb modell piacra dobása is, ami még több lőerővel és a 378 kilométeren is több kilométer megtételével csábítja majd a vevőket.