Tech

12 év után először kapott új logót a YouTube

Új logót, dizájnt és funkciókat kapott a videómegosztó asztali böngészőben és mobilon egyaránt.

Az elmúlt hónapokban több újdonságot is tesztelni kezdtek a YouTube-on, amik végül egy frissített logó társaságában most élesben is megjelentek az asztali és mobilos változatban. A videómegosztó logója meglehetősen ikonikus, és a legapróbb változtatás is nagy dolognak számít, főleg hogy azon 12 éve nem változtattak semmit – azóta, hogy létezik a szolgáltatás.

Akkoriban még csak a 320×240 pixel felbontású, 4:3 képarányú videoformátumot támogatta a weboldal, mára pedig SD, HD, 4K, 360 fokos, 3D és élő videóval is kompatibilis majdnem minden netkapcsolattal rendelkező eszközön, így asztali gépektől a telefonokig, táblagépektől a tévékig, VR headsetekig mindenhol nézhetünk tartalmakat a lejátszóval.

És hogy mit találtak ki a Google-nél? A YouTube jellegzetes lejátszás gombja került a főszerepbe, a piros négyzetalakot kivették a „Tube” mögül, így a YouTube neve jobb oldalra csúszott, a gombtól elkülönítve. Ezzel nemcsak egyszerűbb és olvashatóbb lett az új logó, de a lejátszás gomb is meghatározóbb elemmé vált. A tervezők hozzányúltak a piros alapszínhez is, ami egy leheletnyivel élénkebb, hűvösebb „bright red cherry” árnyalat.

Ez változott. Forrás: Google

A YouTube felülete pedig asztali böngészőben és mobilon is megújult, egy új dizájn és pár funkció is érkezett. Desktopon a Google Material Design névre keresztelt formanyelvét követő külsőt húztak rá, amivel május óta már barátkozhattunk. Sokan örülhetnek az új “Dark Mode”- nak is, amit a jobb felső sarokban található beállítások alatt kapcsolhatunk ki és be.

Bár ez kívülről nem látszik, de fontos fejlemény, hogy a teljesen új, Polymernek nevezett keretrendszernek köszönhetően a jövőben gyorsabban tudnak beépíteni új funkciókat is a fejlesztők.

Forrás: Google

Ahogy a Google is kiemeli posztjában, jelenleg azon dolgoznak, hogy minél több gesztussal vezérelt interakciót bevezethessenek mobilra. Év elején jelent meg elsők közt az a frissítés, hogy ha duplán bökünk a videó bal, vagy jobb oldalára, előre- vagy visszaugorhatunk 10 másodpercet. Az elkövetkező hónapokban azt szeretné bevezetni a cég, hogy egyszerűen suhintással válthassunk videók közt. A mobilappban most elérhetővé tették a videó gyorsításának és lassításának lehetőségét is, ami asztali verzióban eddig elérhető volt.

Hamarosan azt az újítás bekerül, aminek köszönhetően a lejátszó felveszi az éppen játszott videó formáját, legyen az vertikális, négyzet alakú, vagy horizontális, így nem maradnak üres fekete sávok a videó körül.

Mi az a Material Design?

Az “anyagszerű megjelenés” formanyelvet 2014-ben jelentette be a Google fejlesztői konferenciáján, az elnevezés is arra utal, hogy a digitális anyagnak “élei és felszíne van” a cég designerének elmondása szerint . Rácsos elrendezés, letisztult formák, reszponzív effektek jellemzik. Árnyékokat és megvilágításokat is használnak, hogy érzékeltessék a mélységet. Először a Google Now-t alakították át ezen elvek alapján, majd következett a cég többi terméke: a Drive, a Dokumentumok, a Chrome böngésző és az Android operációs rendszer.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.