Tech

Elképesztő lépésre készül a legnagyobb YouTube sztár

PewDiePie úgy döntött, hogy az 50 milliomodik követő elérésekor törli a csatornáját.

PewDiePie a világ legismertebb youtubere. PewDiePie 50 millió feliratkozóval rendelkezik. PewDiePie most ezt az egészet el akarja dobni magától.

Van úgy, hogy az ember besokall, megcsömörlik, kiég. Valami ilyesmi történik a göteborgi születésű Felix Arvid Ulf Kjellberggel is, aki nemrég bejelentette, hogy hamarosan törölni fogja a YouTube csatornáját.

Igen, nem, mégis, mégsem

Az indoklást a következő videóban fejti ki, ami egyébként magyar felirattal is bír. A lényeg az, hogy PewDiePie szerint valami komoly gond van a YouTube rendszerében, nem működik jól a feliratkozási rendszer, bizonyos csatornákról akarata ellenére lekerül, és olyanokat kezd el követni, amelyek nem is érdeklik.

Sőt, szerinte a Vlog típusú videói rosszul teljesítenek, mert „csak” kétmillió megtekintést kapnak, ami az ő mércéjével (ami 10-20 millió) nézve rossz teljesítmény. A videó mellett egy Twitter bejegyzésben is megerősítette, hogy az 50 milliomodik feliratkozó megszerzése után törli a csatornát.

Az 50 millió időközben összejött, a csatorna pedig továbbra is él.

Ha az eddigiek alapján valaki átverést, vagy viccet szimatolt, az jól tippelt. PewDiePie valóban törölt egy csatornát, de nem a legnagyobbat, hanem a mindössze 1 milliós közönséggel bíró Jack septiceye2 elnevezésűt. Nehéz belekötni: 50 milliónál törölt egy csatornát, de nem azt, hanem egy másikat,

Taps!

Az akció egyébként marketing szempontból hatalmas húzás volt, napokig vele foglalkozott a sajtó, és elég tövid idő alatt összejött a maradék feliratkozó 50 millióhoz.

A közönség elhagyása egyébként minden józan megfontolás ellen ment volna, hiszen PewDiePie évente 10 millió euró körüli összeget keres a videóival, sőt, idén januártól egy külön webes sorozata is elindult Scare PewDiePie néven a YouTube Red kínálatában. A fő csatorna végül túlélte, de 100 milliónál már tényleg törölni fogja. Állítólag…

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik