A szeméylszállítási piac egyre újabb módszereket termel ki, amik csak nyomokban emlékeztetnek a klasszikus taxizásra. Először jött az Uber (és nálunk ment is), aztán elkezdett terjeszkedni a sofőr nélküli autóbérlésen alapul Zipcar, és most itt a legújabb kihívó, amit ráadásul nem kisebb versenyző, mint a Google indított el.
A gigacég elsőként San Franciscóban startolt el a saját autómegosztó szolgáltatásával, ami a Waze Rider nevet viseli, és egy ideje már folyt a béta tesztelés az erre a célra szolgáló területeken. Aki most Ubert kiált (legyen az taxis, vagy utas), nem téved olyan nagyot, hiszen csak néhány különbség van, ám azok elég lényegesek. Az első és legfontosabb, hogy a Waze Rider nem a profitra hajt, így mérföldenként mindössze 0,54 dollárt kell fizetni, ami azt jelenti, hogy 138 forintba kerül megtenni bő 1,5 kilométert. Ez az összeg annyira alacsony, hogy a szolgáltatásra nézve így nem követendőek azok a szabályzások, melyek az Uberre és a Lyftre vonatkoznak.
Mindemellett úgy a sofőr, mint az utas, csak napi két fuvart bonyolíthatnak, ami arra elegendő, hogy reggel elmenjenek melóba, este meg hazajöjjenek, tehát a Waze Rider megpróbál a klasszikus telekocsizás szintjén maradni. Nincs anyagi haszonszerzés, csupán a költségek, az autó üres üléseinek, illetve a valahová eljutni vágyok igényeinek optimalizálása történik, ezért a Google nem követel meg semmit az autósoktól, amit egyébként a hivatásos személyszállítás során kérni szoktak.
Azt, hogy telekocsizni sokkal olcsóbb, mint tömeggel közlekedni, már idehaza is tudjuk, hiszen nagyon sokan inkább utaznak idegenekkel együtt egy autóban, mint vonattal, vagy busszal, és általában egy-egy ilyen út alkalmával nem csak a pénztárcában marad több, hanem kicsit meg is ismerik egymást az emberek. Aztán persze itt is akad, aki úgy érzi, hogy az új megoldás piac- vagy versenyellenes, például a távolsági buszos, vagy vasúti cégek – meglátjuk, mi lessz a Waze Rider fogadtatása, ha hozzánk is elér. Ha egyáltalán elér.