Az Apple majdnem minden termék bejelentési ciklusban kellő mennyiségű muníciót ad a trollok kezébe, akik elégedetten dobálják azt a vállalat felé. Steve Jobs, majd Tim Cook idejében is jellemzőek voltak a merész lépések, amelyek egy ideje már nem az új termékekről, hanem az apró, de annál fájdalmasabb változtatásokról szólnak.
Ilyen volt pár évvel ezelőtt a nanoSIM bevezetése, a széles, sok tűs csatlakozó lecserélése a lighting portra, vagy a mostani „balhé”, a jack csatlakozó nyugdíjba küldése kapcsán.
Az iPhone 7 kapcsán pár nyilatkozat már megjelent az Apple részéről, amelyek arról szóltak, hogy a jack egy elavult technológia (itt meg is emlékezünk róla alaposan), megérett a cserére, és eltűnésével több hely marad a sokkal értékesebb dolgok számára. A nagy visszhangot keltett vita kapcsán előkerült egy 2010-es interjúrészlet, amiben Steve Jobs mesél a változtatás szükségességéről, arról, hogy az Apple milyen filozófia mentén lépi meg a fejlődési szinteket.
Jobs azzal kezdi, hogy mindig igyekszenek olyan technológiát választani, aminek van jövője. Ha a fejlődését az évszakok változásával írnánk le, akkor őket mindig olyasmi érdekli, ami éppen a tavaszt éli meg, ami mellé a másik nagyon fontos momentum, hogy soha nem aprózzák el az erejüket.
Ha bölcsen választasz, akkor megspórolod azt a hatalmas mennyiségű energiát, amit a mindennel való foglalkozás emészt fel
– szólnak Jobs megfontolt szavai.
A fókusz tehát a lényeg, az, hogy ígéretes, jövőbe mutató termékeket gyártsanak, amiket az emberek szeretnek. Ez akkor is így van, ha a változtatások miatt az Apple-t rendszeresen őrültnek tartják, ahogy a témakörnek apropót adó Adobe Flash kontra iPhone ügyben is annak idején.
Jobs ezután sorolja a fontosabb lépeseket, amelyek mind e gondolat mentén születtek: az 5”-s floppy leváltása 3,5-esre, majd annak teljes elhagyása. Ezután az USB port alkalmazása, vagy az optikai meghajtó lecserélése, stb. A CEO szerint mindig is hallgattak a piacra, és nem mondja ugyan ki, de sosem az elégedetlenkedőkre figyelnek, hanem arra, hogy megveszik-e a termékeket az emberek, vagy sem. Ha igen, akkor jó úton haladnak, ha nem, akkor változtatni kell.
A kulcsszó végül abban a mondatban hangzik el, amikor Jobs azt mondja, hogy
igyekszünk remek termékeket készíteni az embereknek, amely során van bátorságunk hangot adni ama meggyőződésünknek, hogy ez a valami nem lehet része egy sikeres terméknek.
Tanulságos interjú, tanulságos érvelési rendszer, amely során azt is tökéletesen meg lehet figyelni, hogyan működik a gyakorlatban Jobs híres, sokat emlegetett „valóságtorzító mezejének” ereje. De ha ez túlzás lenne ebben az esetben, az biztos, hogy kevés szuggesztívebb cégvezetőt láthattunk az elmúlt években, mint Steve Jobs.