A Samsung Galaxy Note 7 mobilokról sajnos már akkor derült ki, hogy valami nem teljesen stimmel a működésükkel, amikor a gyártó elkezdte azokat kiszállítani az előrendelőknek és a forgalmazóknak. Az első hírek szerint az akkumulátorral kapcsolatos problémák miatt gyorstöltés közben forrósodhat fel annyira az akku és ezáltal a készülék, hogy az áramforrás szabályosan fel is robbanhat, míg a telefon leéghet. Ez pedig ugyebár egyszerre ön- és közveszélyes dolog.
Most pedig a Samsung tovább is ment a legújabb figyelmeztetésével, a gyártó szerint akkor is gond lehet az akkuval, ha töltő csatlakoztatása nélkül használjuk a Note 7-et, ezért a legfrissebb közlemény szerint inkább senki ne kapcsolja be a telefont.
Persze ez csak azokra a készülékekre vonatkozik, amelyek még nem pördültek meg a gyártói csereprogramban: korábbi cikkünkben részletesen leírtuk, mit tehet, hová fordulhat az, aki még az akku-gate kirobbanása (pardon) előtt vásárolta meg a saját Note 7-jét. Szóval hahó, most szólunk mindenkinek:
Ehelyett lépj kapcsolatba a Samsung helyi képviseletével, vagy vidd visza a telefont abba az üzletbe, ahol vásároltad, hogy a cserével kapcsolatos lehetőségek valamelyikével élhess. Továbbra is fontos viszont, hogy ha a telefon csomagolásán, a vonalkód környékén egy kék “S” betű található, az azt jelenti, hogy az adott készülék már biztonságos (Safe), ezért attól már nem kell tartani, bár természetesen a kétkedők inkább ezt is vizsgáltassák meg a szaküzletekkel, vagy a képviselettel.
További infóért érdemes a Samsung speciális, Note 7-hibával foglalkozó weboldalára kattintani, amelyen részletesen elmagyarázzák a csereprogram lényegét.
Amennyiben valaki már megvette a Galaxy Note 7 készülékét, felveheti a kapcsolatot azzal a viszonteladóval, akinél a telefont vásárolta, vagy akár személyesen is felkeresheti a vásárlás helyét. Amennyiben a Samsung.com weboldalon rendelte a telefont, a Samsung.com-on vagy a Samsung ügyfélszolgálatának ingyenesen hívható 06-80-7267864 (06-80-SAMSUNG) számán léphet kapcsolatba az ügyintézőkkel.
A program kétféle megoldást kínál a Note 7 tulajdonosok számára:
- Szeptember 19-től bárki új Galaxy Note 7 telefonra cserélheti meglévő Note 7 készülékét. Ez az opció a vásárlás helyén, illetve a Samsung.com weboldalon keresztül egyaránt elérhető lesz.
- Azonnali megoldásként pedig Galaxy Note7 telefonját bárki Galaxy S7 vagy S7 edge készülékre is cserélheti. A két készüléktípus közti árkülönbséget a Samsung visszatéríti. Ez az ajánlat az eladás helyén és a Samsung márkaboltokban is igénybe vehető.
Aki esetleg már megrendelte a Note 7-et, ám még a kiszállításra vár, attól a cég elnézést kér a késedelemért, szeptember 19-től gyors kiszállítást ígér, és természetesen már a hibamentes modell érkezik.
A hírek kapcsán például már olyan hírek is szállingóznak, hogy egyes légitársaságok konkrétan nem engednek fel Note 7-eket a repülőgépek fedélzetére. A globális termékvisszahívási akcióban nagyjából két és félmillió készülék érintett. A Samsung villámgyors, kifejezetten segítőkész reakciója ellenére a koreai vállalat részvényei hétfőn 7 százalékot veszítettek az értékükből.