Tech

A Microsoft megint reklámban szívatja agyon az Apple-t

Ezúttal a Surface Pro 4 cinkeli ezerrel a billentyűzetes iPad Prót.

Már-már hagyomány, hogy a nagy tech cégek reklámok formájában szapulják egymást. A Samsung is igen aktív volt egy időben, amikor az Apple-t kellett szívatni, de a Microsoftnak sem esik nehezére olyan videókat készíteni, amiben nevetségessé lehet tenni a konkurenciát.

Azon most el lehet moralizálgatni, hogy mennyire illendő egy ilyen lépés és vajon a vásárlók felé hogyan csapódik le, az azonban biztos, hogy egy ilyen összehasonlítás elég kíméletlen tud lenni. Ilyen a Microsoft legutóbbi fricskája, amiben a Surface Pro 4, és a billentyűzettel ellátott iPad Pro beszélget egymással kedélyesen, miközben a Surface erősen savazza az Apple táblagépét.

A színtiszta poénkodáson túl persze van itt üzenet is, ami azért fogalmazódhatott meg a Microsoftban, mert az Apple, főleg az iPad Pro megjelenése óta, előszeretettel állítja a táblagépeiről, hogy egy komplett számítógép feladatait is el tudják látni. És igen, sok mindent meg lehet velük oldani, de sem teljesítményben, sem szoftverezettségben, sem bővíthetőségben nem érik el az erre dedikált PC-k szintjét. Nézzük is, meg, hogy az Apple ezt hogyan adta elő:

Ennek megállapításához egyébként nem kell a Surface Pro, vagy a Microsoft, ez nagyjából az összes, hibrid kialakítású (táblagéppé átalakítható), Windows alapú gépről elmondható. Csak történetesen a Microsoft szán arra pénzt és energiát, hogy ezt az Apple és a vásárlók orra alá dörgölje.

Ennek a típusú harcnak gyönyörű története van: ilyen például ez, ahol a Samsung a Galaxy S3 idejében akasztotta ki az iPhone-ért sorban álló rajongókat.


Vagy itt van ez a kétségkívül vicces darab, amiben az azóta jobb létre szenderült Lumia derül az Apple-Samsung ellentéten:

De persze olyan is volt, amikor a felek kibékültek – legalábbis a karácsony idejére:

Ajánlott videó

Olvasói sztorik