A felületek fénnyel, mintákkal, animációkkal való megfestését, ismertebb nevén a projection mappinget nem nagyon kell bemutatnunk: a Magyar Tudományos Akadémia, a Schönherz Kollégium vagy éppen a MüPa épületeiből időről időre vetítővászon válik a fiatal(abb) médiaművészeknek és fejlesztőknek hála, például úgy, mint ezen a videón.
…a projection mappinggel megvalósított arcfestésnek és make-up demonstrációknak pedig már többen is nekiszaladtak, ezek közül talán Kat Von D közel tíz perces esettanulmányát érdemes megemlítenünk és demonstrálnunk is egyben, amelyet hangulatban és technikai bravúrban talán csak a japán Omote projekt tud überelni.
A múlt heti Amsterdam Fashion Week alkalmával a holland Pinar & Viola tervezőpáros mutatta meg azt, hogy remek jövő áll még a 3D fény- és textúrafestés előtt – míg mozdulatlan épületek vagy egy arc megvilágítása a kellő méretek, távolságok és számítások birtokában egyáltalán nem bonyolult, addig jóval több munka szükséges ahhoz, hogy mozgó terepet, tárgyakat vagy akár embereket világítsunk be. Erre a legbiztosabb példa pedig egy divatbemutató lehet, amelynek keretén belül kis helyen kell megvilágítani embereket, akik kiszámítható és jól koreografált mozgássort végeznek.
A tervezők elmondása szerint olyan divatbemutatót akartak összehozni, amelynek révén megmutathatják azt, hogy a ruhának lelke van – felszólalva ezzel az ellen, hogy az emberek túl könnyen cserélik el, dobják el vagy adják el használt ruhadarabjaikat (ez magyarázza azt, hogy a fenti videóban miért láthatunk szájakat, szemeket és arcokat a vetített ruhákon). Mindemellett, mondták, nyilván inspirálták őket a virtuális valóságban rejlő lehetőségek is.
A bemutató technikai hátterén természetesen nemcsak Pinar és Viola dolgozott: a ruhaszimulációk 3D-modelljeit Amber Slooten holland divattervező alkotta meg, a koreográfiát pedig Kim Vos koreográfus tervezte meg, amelyet motion capture módszerrel digitalizáltak. Erre a mozgó testvázra kerültek rá a ruhaképek, az így összeállt holografikus képet pedig Nelle Swan modellre vetítették rá, aki betanulta a koreográfiát és lépésről lépésre azt utánozta – a rajta megjelenő soktucatnyi szemet, szájat és arcot pedig Roxanne Gatt 3D-tervezőnek köszönhetjük.