Ahhoz már hozzá kellett szoknunk, hogy a YouTube videókban különféle reklámok jelennek meg – ez az ára az ingyenességnek, és persze ebből kaphat legalább pár fillérnyit a saját tartalmakat feltöltögető tartalomgazda. Persze a felhasználóknak eddig is volt lehetősége arra, hogy átugorják ezeket a hirdetéseket – a lejátszás közben a kép aljára ugró banner egy mozdulattal eltüntethető, a videó elé fűzött kisfilmeket pedig öt másodperc után lehet megszakítani és tovább ugrani az általunk keresett videóra.
Ez utóbbit változtatja meg valamelyest a YouTube, mivel az eddigi tesztek szerint nem voltak eléggé hatásosak a hirdetők számára. Sokszor ugyanis a magát reklámozni akaró cég fogta, és odatűzött egy egész reklámfilmet, ami akár fél perces is lehetett, viszont a videókat nézők öt másodperc után átugrották, amikor még szinte alig jelent meg valami a hirdetni kívánt áruból, márkanévből, vagy egyéb információból.
A “Bumper Ads”, azaz “ütköző-hirdetések” néven emlegetett újítás ugyanúgy a videók elé lesz beágyazva, de nem lehet átugrani. Mielőtt azonban minden YouTube-néző felháborodottan kapna a baseball-ütő vagy a szívgyógyszer után, megnyugtatunk mindenkit: egy ilyen reklám maximális hossza 6 másodperc lehet, tehát egyetlen másodperccel hosszabb, mint amikor úgyis ráklikkelt mindenki a tovább gombra. Persze joggal kérdezheti mindenki, hogy akkor miért is jó mindez? Egyszerű:
A Google blogbejegyzése szerint a módszert már sikerrel tesztelték olyan vállalatok kidfilmjeivel, mint az Audi, vagy az Atlantic lemezkiadó. A végleges változatot májusban kezdik engedélyezni, ezért senki ne lepődjön meg, ha nemsokára olyan hirdetések jönnek szembe a megnézni kívánt videók előtt, amiken hiányzik a “tovább” lehetőség. Hat másodpercet lábujjhegyen is ki lehet bírni.