Gyermek-, tinédzser-, majd mindegykorunk B-filmjeit idézi a Pop Sandbox új játéka. A sztori szerint a világ elsősmárolós gitárzenéit futószalagon gyártó zenekarokat elvitték valami furcsa idegen lények, amelyek csak szemekből és a szemeket összefogó zselébőlállnak. A bandák pedig elrabolva is azt teszik, amihez a legjobban értenek, egy színpadon állva tolják a sikakaszalécet. Itt jövünk mi a képbe: fülről levesszük, hogy milyen a szám tempója, szemről levesszük, hogy milyen tempóban lüktet a hangfal: amikor lüktet, akkor kell rákattintani az előtte álló területre – ekkor ugyanis lövünk egyet. Igen, a hangfallal lőjük a szörnyeket. Tényleg.
Az oktató mód persze egy szám alatt megtanítja nekünk, hogy hogyan tüzeljünk, miként javítsuk meg a túlmelegedett hangfalat, hogyan használjuk a különleges képességeinket, mi pedig felvont szemöldökkel ülünk a Steam előtt, hogy ez majd a gyermekünknek jó lesz, de túl egyszerű és meglepően könnyed. Oké leírva furán hangzik, mutatjuk inkább videóban.
Amikor hatodjára halunk meg az első számnál és az össze-vissza püfölt vashordók kongása meg a hamisra hangolt gitárok mollja se fejezi ki, hogy mennyire a pokolba kívánjuk a ritmusjátékokat, akkor tudjuk, hogy valamire azért rányúltunk. A taktikai érzékünkre ugyanis nagyobb szükségünk lesz, mint a reflexeinkre: egyszerre négy sávon ömlenek be a szörnyek (mellesleg pontosan így látják a fesztiválzenekarok a bizonságiakig tolakodó tömeget), minden szörnyet annyiszor kell meglőni, ahány szeme van, tüzelni pedig csak ritmusra tudunk, a zenék pedig vannak annyira fülbemászóak, hogy a ritmus díszítéseit is elkezdjük lekopogni az egérrel – erre egész gyorsan rá fogunk jönni, hogy nem szabad.
Ami az indie zenekarokat illeti egyébként, meglepően jó szelekciót sikerült összehozniuk a fejlesztőknek: Tegan and Sara, CHVRCHES, Metric, Purity Ring vagy Austra mellett olyan nevek zenéire menthetjük meg magunkat és a világot, mint Lights, METZ, F*cked Up, HEALTH, Little Dragon, Shad, Cadence Weapon, July Talk vagy a Monomyth.
A LOUD on Planet X április 21-től nemcsak Steamen, hanem Playstation 4-en, illetve iOS és Android platformokon is elérhető, mi pedig kénytelenek vagyunk a már említett CHVRCHES egyik számával zárni, csak hogy felkészítsünk mindenkit a százpár BPM okozta frusztrációra.