A virtuális valóság még csak most toppan be igazán az életünkbe, de már látni, hogy komoly potenciál van benne, pusztán annyi a probléma, hogy még viszonylag kevés rá a tartalom. Ez főleg annak tükrében gond, hogy sem az Oculus Rift, sem a HTC Vive, sem a Samsung Gear VR nem olcsó, és aki megvesz egy ilyen árú kütyüt, az természetesen szeretné minél többször, minél több mindenre használni. A Facebook most bejelentett 360 fokos kamerája segíthet azon, hogy minél több tartalom érkezzen ezekre az eszközökre.
Mark Zuckerberg cége a 360 fokos videók mennyiségének fellendítése érdekében megalkotta a Facebook Surround 360-at. Az F8 kongresszus keretében bejelentett kütyü egy 17 kamerát használó, futurisztikus sótartónak kinéző egység, mely webalapú szoftvert használ a 360 fokos felvételek elkészítéséhez, illetve azok automatikus rendereléséhez. A 17 kamerából 14 nagylátószögű, míg a tetején egy, az alján pedig két halszemoptikás helyezkedik el, így kiküszöböli azokat a gyermekbetegségeket, melyek a panorámavideóknál jelentkeznek (tehát például azt, hogy látszik az állvány, vagy pontatlanok az egyes kamerák képei közötti illesztések).
A Facebook szerint a Surround 360 a legjobb kamera a saját szegmensében, köszönhetően a benne található hardvereknek és szoftvereknek, melyek hosszú órákon át képesek úgy dolgozni, hogy nem tapasztalható melegedés, de ami még jobb, hogy a felvételeket akár 8K-ban is képes prezentálni. Már csak egy olyan eszköz kell, ami ezt gond nélkül képes lejátszani.
A Facebook számára ráadásul az lenne igazán hasznos, ha az iparnak ez a része is megfelelően fejlődne, ezért a kamera rendszerét teljes egészében nyílt forráskódúvá teszi, így bárki felhasználhatja akár a szoftvert, akár a hardvert. Ha valaki szeretne ezek alapján egy saját eszközt kifejleszteni, az a cég szerint egyébként 30 000 dollárból oldható meg, ami nem csekély összeg, ugyanakkor a felhasználási területek kiaknázásával szabad szemmel is látható bevételt hozhat a konyhára.