Tech

A könyvjelzőket is megeszi a Facebook

A Facebook jó amőba módjára kebelezi be a virtuális világot, ahol most a könyvjelzőkön a sor: hamarosan náluk tárolunk mindent, ami fontos számunkra az interneten.

A Facebook egyre több olyan fejlesztést jelent be, amivel igyekszik az internet fogalma és saját maga közé egyenlőségjelet tenni. Az F8 fejlesztői konferencia keretében többek között arra is kitértek, hogy egy olyan funkciót építenek be saját szolgáltatásukba, amit eddig mindenki saját böngészőjében oldott meg. Ez pedig a könyvjelzőzés, amit valószínűleg olvasóink közül is sokan használnak. Ez ugyebár nem egy bonyolult funkció, ha találunk egy olyan weboldalt, amit később is szeretnénk egy mozdulattal elérni, akkor ugyebár az adott böngésző megfelelő kis gombocskájára bökve jól elmentettük. Ezzel egy gond adódott: ha másik gépen folytattuk a böngészést, ott nem találtuk meg az elmentett linket, és keresgélhettünk megint.

A Facebook szintén adott lehetőséget arra korábban is, hogy a számunkra érdekes anyagokat könyvjelzővel lássuk el, így nem csak akkor tudtunk néhány kattintással visszatérni az adott tartalomhoz, ha utólag óhajtottuk megnézni, hanem akkor is, ha érdekes volt számunkra, és emiatt mentettük. Ez viszont csak a közösségi oldalon belül megosztott tartalmakra vonatkozott, mostantól viszont jön az a funkció, amivel bármilyen weboldal linkjét lementhetjük Facebookon, hogy aztán innen érjük el bármikor.

facebook_screenshot_20160414104601_2_nfh

Az F8 konferencián elhangzottak alapján havonta 250 millió felhasználó már így is használja a Facebookon belüli mentést, azt pedig szinte mérni se lehet, hogy hány csilliárdan használják az internetes kedvencek mentését a böngészőjükben. Értelemszerűen az újítás egyik előnye az lesz, hogy bárhová is megyünk, és bármilyen böngészőt használunk, az elmentett oldalak mindenhol elérhetőek lesznek saját Facebook fiókunkból. Az pedig, hogy a Facebooknak mi a jó ebből, nagyjából egyértelmű: így még többet tudnak majd a felhasználók Facebookon kívüli böngészési szokásairól, tehát ezzel is pontosabban célozhatnak ránk hirdetésekkel és személyre szóló tartalmakkal. Tudjuk, Nagy Testvér, meg minden, de ez egyelőre win-win szituációnak tűnik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik