Tech

Ma emiatt nem fog dolgozni: a kígyó visszatér

Emlékszik még a régi Nokia telefonok kígyós-kukacos játékára? Itt egy olyan ingyenes utód, ami egyszerű, zseniális és addiktív. Már most elnézést kérünk, amiért ön ma látványosan kiesik a GDP-termelésből.

Bár különféle játékgépeken és PC-ken már a mobilkorszak előtt is voltak mutációi a Snake játéknak, az igazi őrület akkor indult el, amikor az ezredforduló környéki Nokiákra alapértelmezettként tették fel egy nagyon alap változatát. Mindenki ezzel játszott buszmegállóban, út közben, még akár munkahelyen is “a kukacát terelgette”. Ha valaki még így sem emlékszik, mutatjuk, róla van szó:

nokia-snake

Aztán persze az idő megkoptatta a játék népszerűségét, az okostelefonokra már csillió különféle szórakoztató tartalmat lehet letöltögetni, így aztán ez a játék is a nosztalgiával emlegetett régiségek kategóriájába került.

Mostanáig.

A Slither.io ugyanis egy kifejezetten élvezetes formában hozta vissza a koncepciót. Böngészőben játszhatjuk teljesen ingyenesen, ráadásul más játékosok között életben maradva. A bejelentkező képernyőn csak egy becenevet kell megadnunk, hogy mindenki más lássa, kik vagyunk, aztán mehet is a menet.

Saját orsósférgünket (vagy mit) úgy irányíthatjuk, hogy az egeret a megfelelő irányba mozgatjuk, kattintani ehhez nem is kell. A világító bigyókat összeszedve növesztjük folyamatosan önnönmagunkat, és itt még arra se kell figyelni, mint az egykori mobilos játékban, hogy ne ütközzünk saját magunkba. Viszont ettől még van veszély, nem is kevés.

slitherio-01

Az összes többi játékos ugyanis szintén rohangászik a pályán, zabálja a csillogó izéket, és egyre nagyobbra nő. Arra kell figyelnünk, hogy mi ne menjünk nekik fejjel, ekkor ugyanis a mi kígyónk teste egy nagy adag világító kajává változik, amire máris ráugorhatnak a többiek. Ráadásul az elhalálozott kukacokból származó táplálék sokkal erősebb, mint a pályán elszórt szmötyi, ezért viszonylag sokan fogják megpróbálni, hogy beletrükközzenek minket egy kivédhetetlen helyzetbe.

Ezt kétféleképpen kerülhetjük el. Egyrészt trükközzük be őket mi (például, ha látjuk, hogy jön egy ellenfél-kukac, gyorsan csináljunk előtte egy hurkot saját magunkból, ahonnan már nem tud kikanyarodni), másrészt amikor már kicsit hosszabbak vagyunk, a jobb egérgomb megnyomásával saját hosszunk rovására egy pillanatnyi sebességnövelést érhetünk el.

A játék méri, milyen hosszúra sikerült nőni, elhalálozás után pedig megoszthatjuk az eredményt közösségi oldalakon, amiért cserébe az alapértelmezett, egyszínű karakter helyett választhatunk valami egyedi színezésűt vagy mintájút.

Amikor ma már huszadszor kezdi újra ahelyett, hogy a főnöknek készítené a projektfájlt, összesítést, kávét, vagy bármit, jusson eszébe, hogy mi már előre elnézést kérünk a kiesett munkaidőért.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik