Az Apple nevét hallva nem feltétlen az “ingyen” szó juthat eszünkbe, bár az is igaz, hogy a minőségi problémák miatti csereprogramok sem. Most azonban úgy tűnik, az almás cégnek is kijutott a “jóból”, mert míg nemrég az adaptereit hívta vissza (ezekrőlugyanis kiderült, hogy egyes esetekben rázhatnak), most pedig az USB-C kábelek a problémásak.
A csereprogram a 2015-ös Retina MacBook tulajdonosokat érinti abban az esetben, ha azt tapasztalják, hogy az eszköz nem, vagy nem megfelelően tölt. Azok, akik lakcímmel regisztrálták a terméküket, nagyon helyesen cselekedtek, mert nekik február végéig automatikusan küldi a cég a cseredarabot, de a többieknek is csak annyi a dolguk, hogy az Apple honlapján jelzik igényüket.
Honnan tudhatjuk, hogy problémás kábellel van dolgunk? Mindössze annyit kell tennünk, hogy megnézzük a kábel oldalára nyomtatott szöveget, és ha azt látjuk, hogy “Designed by Apple in California Assembled in China”, és nincs mögötte egy sorozatszám, akkor az egy bajos kábel, cserére szorul. Akinek a szöveg mögött számok is vannak, az megnyugodhat, mert második generációs tyúkbél van a birtokában, ami rendesen el tudja látni a feladatát.
Nem kell egyébként kapkodni, mert a csereprogram 2018. június 8-ig tart, tehát van néhány év arra, hogy egyrészt a felhasználónál kiderüljön a hiba, másrészt cseréltesse a madzagot, de ha valaki mégis lemarad, akkor a legrosszabb, ami történhet, hogy magának kell vennie egy másikat. Na, bumm!