A Google lassan, de biztosan halad előre az önvezető autók evolúciójának sárga köves útján, ami ezúttal a drótnélküli töltés felé visz. A funkció hozzáadása fontos mérföldköve lehet a projektnek, bár első körben csak a cég bázisán, és a közeli Castle létesítményben lenne elérhető (ami egykoron katonai repülőtér volt, mára viszont a cég játszótere).
Az FCC-hez (Federal Communications Commission – Szövetségi Kommunikációs bizottság) benyújtott anyag szerint a Google a Hevo Power és a Momentum Dynamics segítségével valósítaná meg autóinak drótnélküli töltését. Ennek oka, hogy mindkét cég kínál olyan rendszereket, melyekkel autók, teherautók, buszok tölthetőek az úton vagy az útban elhelyezett szerkezetekkel. A dolog nem különbözök a telefonoknál már ismert drótoktól mentes töltéstől, csupán annyi az eltérés, hogy most 200 kilowattos teljesítményről beszélünk a mobilos 1-2 watt helyett.
Rövidtávon a drótnélküli töltés ugyanolyan maradhat, mint vezetékes társai, tehát otthon, vagy a munkahelyünkön ácsorog a jármű, közben töltődik, de a jövő mindenképpen az, hogy idővel elfelejtjük ezt, és átveszi a helyét az úttestbe épített rendszer, ami menet közben is képes delejt juttatni az akkumulátorokba.
A Google önvezető autói számára egyértelmű, hogy miért fontos, és a tesztfázisban nem is annyira nehéz a kiépítés, hiszen a járművek javarészt csak néhány ismert pont között közlekednek, tehát nagyjából mindig ugyanarra mennek. Sőt, ez a tömeggyártásra alkalmas modellek érkezésekor sem fog sokat változni, hiszen a korai időszakban olyan zárt helyeken mehetnek majd az autók, mint az egyetemek, ahol szintén viszonylag könnyen követhető, hogy merre visznek az utak, és hová kellene beépíteni a drótnélküli töltőt.
Viszont a távolabbi cél mindenképpen az, hogy az elektromos autók egyik legnagyobb hátrányát, az egy töltéssel megtehető viszonylag kis távolságot lehessen orvosolni. Ha ugyanis maga az út tölti az autót, nem kell állandóan arra figyelni, hogy merre van a legközelebbi elektromos kút, és eszerint cikázni, tervezgetni és idegeskedni.