Vége a letört tükröknek, meghúzott ajtóknak, sárvédőknek, kitört lámpáknak, lepattant lökhárítóknak, férj és feleség veszekedésének, egymás hibáztatásának, hogy “miért állsz be olyan szűken, mondtam, hogy így nem tudok kitolatni!”. Nem is kell hozzá más, csak egy Tesla Model S, ami a legnépszerűbb használt autós oldalon már potom húszmillióért elérhető “megkímélt állapotban, nem dohányzó, női tulajdonostól, garázsban tartva”.
Az elmúlt év vége felé egy szoftverfrissítésnek köszönhetően a Tesla Motors járműve megkapta az Autopilot funkciót, ami tulajdonképpen önvezető funkcióval ruházta fel az autót, most pedig megérkezett a szoftver 7.1 verziója (igaz, még csak béta állapotban), tartalmazva a Summon elnevezésű lehetőséget, ami arra jó, hogy nélkülünk áll be-ki a verda a garázsba, vagy a garázsból. Ez főleg akkor jöhet jól, ha bénák vagyunk ahhoz, hogy biztonsággal végezzük a műveletet (ebben az esetben egyébként ne vegyünk drága autót, vagy lehetőség szerint inkább ne is vezessünk), illetve esetleg odabent olyan a zsúfoltság, hogy csak Mark Dacascos higanymozgásával tudunk kifolyni a résnyire nyitható ajtón.
A Tesla Model S szoftverfrissítése még arra is jó, hogy a HomeLink rendszerű garázsajtókkal kommunikáljon, és magától nyissa, illetve zárja a bejáratot, miután a segítségünk nélkül beállt a helyére vagy kijött onnan. Képzeljük csak el egyébként, hogy mennyire elegáns ez a funkció akkor, amikor reggel munkába készülődünk, és miközben jövünk-megyünk, nyakkendőt kötünk, cipőt fűzünk, odakint a Model S fogja magát, és kiáll a garázsból, majd szépen becsukja maga után az ajtót, mi pedig csak behuppanunk és tovagördülünk.
Érdemes egy kicsit távolabbra gondolni, hogy az autóiparban minden olyan funkció, ami a prémiumkategóriában kerül bevezetésre, később leszivárog a plebs járműveibe is, tehát csak évek kérdése, és ugyanezt megcsinálja egy Swift, vagy egy Astra is. Talán. De persze azért addig senki ne álljon fél lábon.