Az elmúlt években robbanásszerűen nőtt a polgári szolgálatú drónok száma, és mivel egyre több fogy belőlük, az áruk is mind jobban becsúszik az elfogadható kategóriába. A rájuk szerelt kamerák is fokozatosan tökéletesednek, valamint néhány olyan tulajdonságuk is csiszolódott, ami miatt korábban több kritika érte őket. Olcsóbbak, erősebbek, könnyebben kezelhetőek, stabilabbak, az automatikus navigációjuk egyre jobban használható, de van egy gyerekbetegségük, melyet továbbra sem tudtak levetkőzni, ez pedig a túlzottan is véges akkumulátorkapacitás. Meglehet azonban, hogy vége az ínségnek, mivel a brit Intelligent Energy bejelentette, hogy biztató eredményeket ért el a hidrogén üzemanyagcellás meghajtás területén, ami a drónok egyhuzamú munkaidejét 20 percről akár 2 órára is kitolná, a töltése pedig néhány percnél többet nem venne igénybe, szemben a jelenlegi 40-60 perces átlagoknál.
A cég két különböző variánsban már 14 hónapja teszteli a megoldását, mégpedig egy csak üzemanyagcellás, illetve akkumulátor-üzemanyagcellás hibrid kivitelben, és az első publikus bemutatóra pedig január legelején a Las vegasban rendezett CES-en kerülhet sor, azt azonban még nem tudni, hogy tömegesen mikor terjedhet el. Ami biztos, hogy az Intelligent Energy nem ma kezdte az ipart, hiszen üzemanyagcellás kivitelben készített már például robogót is. A vállalat mérnökei azt remélik, hogy ha sikerül a méretet is optimalizálni, rá lehet állni a tömegtermelésre, ami értelemszerűen az árat is az elviselhető kategória felé tolná, mert persze a mostani árszint jelenleg egyáltalán nem versenyképes az akkumulátorokkal, még ha teljesítményében sokkal jobb is.
Csak érdekességként említjük, hogy az okostelefonok világából ismerős Qualcomm is bemerészkedett a drónok területére, ugyanis októberben jelentett be egy olyan Snapdragon chipsetet, amit erre a felhasználási területre optimalizáltak, és bár szignifikánsan nem hosszabbítja meg az akkumulátorok munkabírását, a drónok árát tovább csökkentheti.