A 2010 októberében, tehát közel öt esztendeje útjára indított Instagram az egyik olyan alkalmazás, melynek kis ikonja a legtöbb okostelefon kijelzőjén ott figyel. Ez az a kis app, amely négyzet alakú (és egy ideje már egyéb képarányú) fotóival és jól eltalált szűrőivel a legtöbb internetes selfie-t, kismacska-fotót, “ezt-eszem-most-képet” adta, és adja a világnak, és amelynek révén számos különböző remek fotópályázaton is egyszerűen részt vehetünk.
A Facebook által tulajdonolt Instagram most bejelentette, hogy aktív felhasználóinak száma elérte a 400 milliót, ami azt jelenti, hogy a szolgáltatásnak kevesebb mint egy esztendő alatt több mint 100 millió új felhasználóra sikerült szert tennie. Az Instagram ezenkívül elárulta, hogy a 400 milliós tábor 75 százaléka az Egyesült Államokon kívüli, illetve, hogy az elmúlt hónapokban regisztrált 100 millió új felhasználó több mint 50 százaléka európai vagy ázsiai.
Megjegyzendő, hogy Mark Zuckerberg egyéb vállalkozásai is igen népszerűek, hiszen emberünk nemrégiben számolt be arról, hogy a Facebookot naponta használók száma meghaladta az 1 milliárdot, ezenkívül pedig a WhatsApp aktív felhasználóinak száma is több mint 900 millió.