A Forma-1-es autókon már évtizedek óta találhatók különböző kamerák: korábbi cikkünkben már körbejártuk a témát, hogy hogyan jutott el a száguldó cirkusz az autóra kötözött operátortől a sisakkameráig. Ezek a kamerák sokszor igen látványos felvételekkel színesítik a televíziós közvetítéseket, hamarosan pedig újabb ilyen készségek jelenhetnek meg a kocsikon.
Ezúttal viszont nem a látvány és az élvezeti érték fokozása az elsődleges cél, hanem sokkal inkább a biztonság fokozása. A Forma-1-ben elkerülhetetlenek a kisebb-nagyobb balesetek, melyek utólagos kielemzésekor komoly feladat hárul a lassulásmérő szenzorokra, de a kutatók és fejlesztők sokkal hatékonyabb munkát tudnának végezni, ha a baleset pillanatairól nagysebességű videófelvétel állna a rendelkezésükre.
Éppen ezért a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az elkövetkezendő hónapokban olyan, rendkívül apró kamerákat fog tesztelni a kocsikon, melyek 400 képkocka/másodperc sebességgel örökítik meg a versenyzők fejének mozgását. A 8 centiméteres kamerákat várhatóan a visszapillantó tükrök környékén helyezik majd el – a nagy felbontású eszközöket a Magnetti Marelli fejleszti, és amennyiben minden jól megy, akkor jövőre már minden autóban lesz ilyen kamera. A készüléket a kocsi feketedoboza vezérli, és a balesetet megelőző és az azt követő 30-30 másodpercet rögzíti a memóriában.
A Forma-1 ezen a hétvégén hazánkban tesz látogatást: a jubileumi harmincadik Magyar Nagydíj kapcsán játékot indítottunk, melynek keretein belül a szerencsések eredeti Ferrari pólókat nyerhetnek. Mostantól pedig már nem a Dunán, hanem a közmédia új televíziós sportcsatornáján, az M4-en követhetők figyelemmel az élő F1 közvetítések.