Tech

Milyen szobát szeretne? – kérdezi a robot-dinoszaurusz

Londínerek helyett robotmunkások, recepciós helyett dinoszaurusz fogadja a vendégeket az első robot-hotelben.

Japán Nagaszaki tartományában megnyitotta (automatikusan nyíló és csukódó) kapuit az első robothotel. A beérkező japán vendégeket egy teljesen élethű android-hölgy fogadja a recepción, az angolul beszélőket pedig (ki tudja, milyen indíttatásból) egy robot-dinoszaurusz. A Henn-na Hotel (szabad fordításban “Furcsa Hotel”) robotjai a hírek szerint nem csak alapszintű parancsokból értenek, és szenvtelenül közlik a ránk vonatkozó információkat, hanem teljes mondatokban képesek beszélgetéseket lefolytatni a vendégekkel.

A 72 szobás szállodában nem csak a recepciósok droidok, a csomagszállítást, az értékmegőrzést és a tisztítási feladatokat is robotok végzik. A szobák ajtajai biometrikus azonosítóval működnek, és a vendég arcát felismerve nyílnak, vagy záródnak. Természetesen, aki még nem érzi mindezt elég biztonságosnak, választhat egyérintéses kucskártyát is. A szobákban mozgásérzékelő kapcsolja fel és le a világítást, automata légkondi gondoskodik a vendég által preferált hőmérsékletről és páratartalomról, a recepciós robotokat pedig tabletről is “felhívhatjuk” minden gondunkkal.

A hotel vezetősége nem csak a kiváló marketing- és hírérték miatt választotta a robotos megoldást. Az üzemeltetés költségei állítólag sokkal alacsonyabbak és egyszerűbben tervezhetőek, ráadásul a robotok és egyéb automatizált funkciók nagy részét tisztán napenergiából származó árammal működtetik. Az árak a különlegességhez mérten egyáltalán nem durvák, a legolcsóbb, egyágyas szoba 7000 jenbe (körülbelül 17 ezer forintba), míg egy háromágyas, extrákkal felszerelt szoba 18 ezer jenbe (41 ezer forintba) kerül egy éjszakára. A vezetőség jövőre újabb szárnyat épít a szállodához, de országszerte több száz hasonló hotel felépítését tervezi.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik