Az internethasználók közel fele (46%) úgy véli, hogy az online banki ügyintézés nem olyan biztonságos, mintha személyesen intéznék pénzügyeiket, derült ki a Kaspersky Lab és a B2B International közös felméréséből. Ezen félelmek ellenére az emberek többsége bizonyos kifizetéseket online bonyolít le, azonban sokan még az alapvető biztonsági intézkedéseket sem teszik meg ezzel kapcsolatban.
A legegyszerűbb módja a bűnözők számára az online bankszámlákhoz való hozzáférésnek, ha a számlatulajdonosnak adják ki magukat. A bankszámlára vonatkozó adatok illetéktelen megszerzésének egyik módja az adathalászat, amikor egy csaló oldalon a felhasználók óvatlanul megadják az azonosítójukat és a jelszavukat. A másik módszernél a bűnözők egy banki trójai segítségével szerzik meg a bejelentkezési információkat, amikor a felhasználó belép a bank hivatalos oldalán keresztül. A számítógépek és a mobilkészülékek egyaránt sérülékenyek az ilyen jellegű támadásokkal szemben.
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős hányada (49%) érzi úgy, hogy kiszolgáltatott az online pénzügyi tranzakciók során. Sőt, a fele (54%) arról számolt be, hogy az offline fizetés megbízhatóbb, mint az online módszer, és 46 százalékuk egyetért abban, hogy a személyes banki ügyintézés biztonságosabb, mint az online eljárás. A félelmek ellenére a legtöbb internethasználó él az online fizetések lehetőségével: a megkérdezettek 76 százaléka használja asztali gépét vagy laptopját online fizetésre, 22 százalékuk ezt tableten intézi, 30 százalékuk pedig okostelefonon keresztül. 12 százalékuk okostévé tulajdonos és többek között erre a funkcióra is használja készülékét. Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy ötből egy felhasználó nem tesz semmit pénzügyi adatai védelme érdekében.