Az IDC piackutató cég legfrissebb felméréséből kiderül, hogy míg 2014-ben még csak 26,4 millió viselhető készülék került forgalomba, addig idén már több mint 72,1 millió ilyen kategóriás termék talál majd gazdára, ami mintegy 173,3 százalékos növekedést jelent. A növekedés várhatóan ezt követően is folytatódni fog: előrejelzések szerint 2019-ben már 155,7 millió viselhető terméket fognak eladni, vagyis az elkövetkezendő években évente átlagosan közel 43 százalékkal fognak növekedni az eladások.
Az idei esztendő első negyedévében világszerte mintegy 11,4 millió viselhető kütyü (okosóra, okoskarkötő, fitnesz készülék) került forgalomba. Ez azt jelenti, hogy ez a piaci szektor egy év alatt pontosan a háromszorosára nőtt, hiszen 2014 első három hónapjában még csak 3,8 millió ilyen termék talált gazdára.
A viselhető kütyük piacát egyértelműen a Fitbit uralja, mely vállalat 2015 első három negyedévében mintegy 3,9 millió ilyen készüléket dobott piacra, ezáltal pedig 34,2 százalékos piacrészre tett szert. A képzeletbeli dobogó második fokára a kínai Xiaomi léphet fel a maga 24,6 százalékos piaci részesedésével, a toplista harmadik helyét pedig a 6,1 százalékos Garmin tudhatja magáénak. A negyedik pozícióban az 5 százalékos Samsung található, az ötödik pedig a jelenleg mintegy 4,4 százalékon álló Jawbone. Érdeklődve várjuk majd a második negyedéves eredményeket, melyben már az Apple nemrégiben piacra dobott első okosórája, a Watch is ott fog figyelni.