Tech

Kamerateszt: mire képes az LG G4 fénylesője?

Lássuk, hogy a legújabb szupermobil 16 megapixeles kamerája milyen fotós/videós kvalitásokkal rendelkezik!

Tavaly nagyot durrantott az LG azzal, hogy kiadta a kiváló optikai képstabilizátoros G3 csúcsmobilt, mely összehasonlító kameratesztünkben könnyedén verte az Samsung Galaxy S5 OIS nélküli képalkotó modulját. Ősszel azonban kijött a Samsung első optikai képstabis mobilja, a remek Galaxy Note 4, majd pedig idén tavasszal megérkezett az ugyancsak OIS-es és immár f1,9-es fényerejű kamerás Galaxy S6. A rivális koreai gyártó tehát alaposan feladta a leckét az LG-nek, mely mostanság dobja piacra a G3 utódját, az f1,8-as továbbfejlesztett kamerával rendelkező G4-et. Az érkezőben lévő G4 vs. S6 kamerateszt előtt jelen írásunkban a G4 vadonatúj fénylesőjével foglalkozunk – a valódi bőrből készült hátlapot kapott LG G4 minden további részletével kapcsolatban testvéroldalunk, a Mobilport részletes készüléktesztjét érdemes elolvasni.

 

Szenzor, objektív
Míg a G3 hátsó kamerájában egy 13 megapixeles képérzékelő található, addig a G4-ben már egy 16 megapixeles felbontású új szenzor figyel, melyet házon belül az LG Innotek fejlesztett ki. Az f1,8-as objektív és az újgenerációs képérzékelő révén a G4 kamerája mintegy 80 százalékkal több fényt képes magába engedni, mint a G3 fénylesője. Ennek köszönhetően rossz fényviszonyok mellett is kiváló fotók készíthetők, jelentősen kisebb képzaj mellett. Az f2,2-es obiknál 49 százalékkal, az f1,9-eseknél (Galaxy S6) pedig 11 százalékkal nagyobb fényerőt úgy sikerült elérni, hogy a G4 objektíve kétszer akkora méretű, mint a G3-é, ezenkívül pedig fontos megjegyezni, hogy az objektívben a megszokottól eltérően nem négy, vagy öt, hanem hat darab, igen nagy pontosságú lencsetag található. A képérzékelő mérete 1/2,6 colra nőtt, vagyis az elődhöz képest e tekintetben 40 százalékos növekedésről beszélhetünk, illetve fontos változás, hogy a szenzor már nem 4:3, hanem 16:9 képarányú – a szélesvásznú fotók 5312×2988 pixelesek. Íme néhány tesztfotó, melyek eredeti méretű változatához egyszerűen csak rá kell kattintani az adott képre:


 

 

Az OIS 2.0 nevet kapott optikai képstabilizátor immár nem kettő-, hanem háromtengelyes, és az LG szerint az iparág legjobb minőségű stabilizálásra képes, mivel irányonként immár nem egy, hanem akár két fokos elmozdulást is képes semlegesíteni. Világelső újdonságként színspektrum szenzor is került a fedélzetre, mely fejlett fény- és objektumérzékelésre képes. A témát akár 0,276 másodperc alatt élesre állító lézerfókuszos kamera automatikusan érzékeli, hogy kinti vagy benti körülmények mellett fotózunk, és úgy állítja be a képrögzítést, hogy a színek minden esetben pontosak legyenek.

 

 

 

A haladó fotósok számára mindenképpen jó hír, hogy a kamera felhasználói felülete végre manuális beállítási lehetőségeket is felvonultat: immár szabadon állíthatjuk nemcsak a fényérzékenységet (ISO50-2700) és a fehéregyensúlyt (2400-7400 K), hanem akár a záridőt is (1/6000-30 másodperc), ezenkívül pedig immár a RAW formátum is támogatott. A konkurens S6-on nincs manuális zársebesség választás és RAW támogatás, de például a Nokia/Microsoft-féle Lumiákon már jó ideje elérhetők ilyen lehetőségek. A JPEG felvételek átlagosan 5-6 MB-osak, a RAW képek pedig 20 MB helyet foglalnak – szerencsére ez utóbbi állományokat is villámgyorsan menti a rendszer. Panorámaképeink immár akár 100 megapixelnél is nagyobb felbontásúak lehetnek, és igen jól mutatnak. Hasznos dolog, hogy az élőképen immár vízszintező és hisztogram is megjeleníthető, ezenkívül pedig a galéria is okosodott, ugyanis megjelent benne a fotókat készítési hely és időpont alapján csoportosan emlékekként kezelő funkció.

 

 

 

Fényfestés
Mivel lényegében bármilyen záridőt manuálisan be lehet állítani, akár remek fényfestéses trükköket is csinálhatunk a G4-gyel (a Huawei P8-hoz hasonlóan) – az alábbi fotók 6 másodperces záridő és egy apró LED-lámpa segítségével készültek:

 

Videós szekció
Nem is lehet kérdéses, hogy a videófelvevő simán megugorja a ma már elvárható Ultra HD szintet, de ezt már a G3 is tudta. A 3840×2160 pixeles felvételek 30 fps sebességgel, sztereó hangsávval és nem túl magas, 30 Mbit/s-os bitrátával bírnak. Full HD-ben csak 30 fps-t kapunk, a 60 fps-es üzemmód valami miatt ismét kimaradt, 720p HD esetében pedig 120 fps jelenti a plafont, de ezeknek a remekül lassítható mozgóképeknek elég gyenge a minősége, vagyis e tekintetben sajnos nem sok előrelépés történt a G3 óta. Íme egy Ultra HD, valamint egy Full HD tesztvideó:

 

 

Szelfizés
Az f2-es fényerejű frontkamerát sem hagyta érintetlenül az LG, melynek eredményeképp a felbontás 2 megapixelről 8 megapixelre katapultált, illetve egy ultravékony, mindössze 0,1 milliméteres infravörös szűrőt is pakoltak a korábbi híradásokkal ellentétben nem 4K, hanem “csak” Full HD videófelvételre képes szenzor elé. Ez utóbbi a korábbiaknál természetesebb és valósághűbb színű felvételek elkészítését teszi lehetővé. A Gesture Interval Shot lényege, hogy az akár egyszerű integetős gesztussal is kioldható szelfizéskor nem egy, hanem kapásból négy felvétel készül, melyek közül legalább az egyik jó eséllyel tetszeni is fog nekünk. Említést érdemel továbbá a HDR funkció, az arcszépítő feature, illetve a kettős kép üzemmód.

 

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik